Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Hej allihopa 
jag hoppas att alla mår bra 
det är Anto här!
jag har en problem i mitt liv 
jag är en bög/gay o ingen vet om det inte mina bästa kompisar heller 
o inte föräldrar ingen vet om det liksom 
vad ska man göra på sånt sätt hur ska man våga o berätta det till alla 
vad kommer du säga till din kompisar 
hur kommer du våga gå på skolan när alla vet om det 
vad kommer de prata skit om mig 
mina föräldrar de skit arga hur ska de hanterar det här 
alltså jag orkar inte mer verkligen alla måste veta om det annars kommer jag få skit om jag gömmer det här saken 
jag försökte berätta lite grann till föräldrarna min de bli arga direkt . de vill inte alls prata om det 
jag försökte ta !livet/självmord! Två gånger 
o jag vågar aldrig o berätta det till (psykolog/läkare)  och nu har jag sista chansen på mig om jag försöker göra självmord eller dumheter 
kommer jag hamna på en vård och bo där jag vet inte vilken typ av  vård är det exakt  min så är det 
vad kan man göra jag orakar inte mer jag mycket trött på mig själv jag sitter hella tiden hemma jag pratar inte med någon elle jag vill inte träffa någon jag har det så tråkigt jag mår inte bra i min hjärta ibland tänker jag ta livet
** vill bara dö och ibland tänker jag att jag har en lång  liv framför mig . Jag bara 16 år föddes 02! 
jag berättar det här för att vi alla ungdomar har o vi förstår varandra liksom 
skriv vilken tips eller kommentar ni vill jag kommer o läsa alla kommentarer!?


   
Citera
Ämnesetiketter

Skär av bollarna sen matar du hästar med bollarna, när du väl är klar med det har du förmodligen dött P.G.A blodförlust.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morkdamano:
Skär av bollarna sen matar du hästar med bollarna, när du väl är klar med det har du förmodligen dött P.G.A blodförlust.

Du är lite hemsk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strunta i att berätta då. de kommer lista ut det nån dag men om du måste berätta för alla kan du väl bara flika in med ett "hej jae bög" och alla tar det lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morkdamano:
Skär av bollarna sen matar du hästar med bollarna, när du väl är klar med det har du förmodligen dött P.G.A blodförlust.

Vad skulle det betyda. Ska du trycka ner personen mycket mer? Varför skriver du denna kommentar, försök hjälpa personen utan att skada han.


   
SvaraCitera

Det verkar som en stress för dig hur andra kommer ta information om din sexuella läggning. Min första tanke är: Varför måste dina föräldrar veta? Speciellt om du vet att de inte är stöttande i det. Någon gång så kommer det komma fram till dem, visst. Men just nu så  behöver du kanske inte göra det?

Varför tror du att de i skolan kommer tala illa om det? Och spelar det verkligen någon stor roll om de människor utan vett vill ge taskiga kommentarer, för att du berättat att din sexuella läggning inte är enligt den gamla normen (alltså att du är homosexuell)? Det kommer alltid finnas de som inte tänker, eller kan bete sig på ett bra sätt. Man kan bara fortsätta och köra sitt eget race istället för att försöka anpassa sig till det man tror att omgivningen tycker. Vilket jag av erfarenhet också vet kan vara lite fel beräknat (när man ska försöka gissa vad andra kommer att tycka), då alla har sina egna saker att hantera och därför så tänker de inte så mycket på vad man själv gör som man kanske tror. 

Det stämmer att du har ett långt liv framför dig, trots att det är tufft nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dahlbear:
strunta i att berätta då. de kommer lista ut det nån dag men om du måste berätta för alla kan du väl bara flika in med ett "hej jae bög" och alla tar det lugnt

Jag måste berätta det till föräldrar för att de kommer och veta nån dag och jag vet inte hur kommer hantera det. 
och på skolan är det tråkigt för mig jag har lämnat skolan och jag sitter hemma jag vill inte träffa någon av mina kompisar  de inte så bra det tar inte det på riktigt jag vågar inte berätta det till de 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiddenMe:
Det verkar som en stress för dig hur andra kommer ta information om din sexuella läggning. Min första tanke är: Varför måste dina föräldrar veta? Speciellt om du vet att de inte är stöttande i det. Någon gång så kommer det komma fram till dem, visst. Men just nu så  behöver du kanske inte göra det?

Varför tror du att de i skolan kommer tala illa om det? Och spelar det verkligen någon stor roll om de människor utan vett vill ge taskiga kommentarer, för att du berättat att din sexuella läggning inte är enligt den gamla normen (alltså att du är homosexuell)? Det kommer alltid finnas de som inte tänker, eller kan bete sig på ett bra sätt. Man kan bara fortsätta och köra sitt eget race istället för att försöka anpassa sig till det man tror att omgivningen tycker. Vilket jag av erfarenhet också vet kan vara lite fel beräknat (när man ska försöka gissa vad andra kommer att tycka), då alla har sina egna saker att hantera och därför så tänker de inte så mycket på vad man själv gör som man kanske tror. 

Det stämmer att du har ett långt liv framför dig, trots att det är tufft nu. 

HiddenMe:
Det verkar som en stress för dig hur andra kommer ta information om din sexuella läggning. Min första tanke är: Varför måste dina föräldrar veta? Speciellt om du vet att de inte är stöttande i det. Någon gång så kommer det komma fram till dem, visst. Men just nu så  behöver du kanske inte göra det?

Varför tror du att de i skolan kommer tala illa om det? Och spelar det verkligen någon stor roll om de människor utan vett vill ge taskiga kommentarer, för att du berättat att din sexuella läggning inte är enligt den gamla normen (alltså att du är homosexuell)? Det kommer alltid finnas de som inte tänker, eller kan bete sig på ett bra sätt. Man kan bara fortsätta och köra sitt eget race istället för att försöka anpassa sig till det man tror att omgivningen tycker. Vilket jag av erfarenhet också vet kan vara lite fel beräknat (när man ska försöka gissa vad andra kommer att tycka), då alla har sina egna saker att hantera och därför så tänker de inte så mycket på vad man själv gör som man kanske tror. 

Det stämmer att du har ett långt liv framför dig, trots att det är tufft nu. 

Du rätt 
min de måste veta om dig jag kan inte gömma det mer 
och jag vet inte hur kommer de hanterar det 
jag försökte ta livet...... min jag lyckas inte med det 
och i skolan kommer många prata skit när de vet att jag är gay det mycket jobbigt för mig 


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Du rätt 
min de måste veta om dig jag kan inte gömma det mer 
och jag vet inte hur kommer de hanterar det 
jag försökte ta livet...... min jag lyckas inte med det 
och i skolan kommer många prata skit när de vet att jag är gay det mycket jobbigt för mig 

Hur vet du att de i skolan kommer prata skit om dig för att du är homosexuell? 
Mitt råd är att följa din egna väg, trots att dina föräldrar eller klasskamrater kanske inte godkänner. Då ens sexuella läggning är en del av vem man är och inte borde tryckas ner på grund av andras åsikter. Man mår bäst av att få vara sig själv.

Jag tycker att det är bra att du inte lyckades att ta livet av dig, för att du verkar som en bra person, som visserligen har det lite svårt just nu. Men det kan bli lättare, även om det inte känns så just nu när man är mitt i det. Om du vill så kan du skicka ett pm till mig också. Mycket glad Hursomhelst så kommer det att lösa sig i framtiden, men vägen kan kännas svår. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiddenMe:

Hur vet du att de i skolan kommer prata skit om dig för att du är homosexuell? 
Mitt råd är att följa din egna väg, trots att dina föräldrar eller klasskamrater kanske inte godkänner. Då ens sexuella läggning är en del av vem man är och inte borde tryckas ner på grund av andras åsikter. Man mår bäst av att få vara sig själv.

Jag tycker att det är bra att du inte lyckades att ta livet av dig, för att du verkar som en bra person, som visserligen har det lite svårt just nu. Men det kan bli lättare, även om det inte känns så just nu när man är mitt i det. Om du vill så kan du skicka ett pm till mig också. Mycket glad Hursomhelst så kommer det att lösa sig i framtiden, men vägen kan kännas svår. 

Jag vet inte faktiskt 
min jag tror 100% 
De kommer o prata skit om mig 
o min föräldrar kommer att bli arga och jag vet inte vad kommer de o göra. 


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Jag vet inte faktiskt 
min jag tror 100% 
De kommer o prata skit om mig 
o min föräldrar kommer att bli arga och jag vet inte vad kommer de o göra. 

Är det något speciellt som du är rädd för att dina föräldrar gör när de får veta att du är homosexuell? 

Man kan inte gissa på något 100% för det finns alltid en chans i sociala sammanhang att det blir på ett annat sätt. Den chansen finns ju även för dig. Men jag kan förstå att du är rädd inför hur andra kommer att ta det. Du skrev en fråga i ditt första inlägg på den här tråden om hur man berättar för kompisar, har du någon kompis som du känner dig bekväm med och litar på? För då skulle ju det kunna vara en bra start. Om inte det, så är det kanske bara att försöka säga det till någon, någonstans i något sammanhang bara för att få en start/övning på att berätta det för andra.

Människor älskar att ha åsikter, tyvärr så kan de vara kränkande och retsamma. Däremot så kan man inte planera sitt liv utifrån det. Vad är det som skulle göra dig glad? Det är svaret på den frågan man kan följa för att leva sitt liv, och "köra sitt egna race". Man får även komma ihåg att inte alla människor kommer säga något emot det. Bara vissa, tyvärr så är det oftast de negativa kommentarerna som påverkar en mest. Men det finns de som inte kommer vara taskiga bara för ens sexuella läggning, trots att det kanske känns lite långt borta när man är mitt i den processen att berätta för andra. Jag tror på att det här kommer lösa sig, däremot så kanske det inte är precis imorgon. Man får nog hålla ut lite (jag vet att det är lättare sagt än gjort), ta de steg man vill och känner att man klarar av. Lycka till! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dramatisk avatar du har vilket får mig att tänka på Black Sabbaths första vinylLP med samma namn.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Dramatisk avatar du har vilket får mig att tänka på Black Sabbaths första vinylLP med samma namn.  Mycket glad


   
SvaraCitera

Det är inte alltid man behöver komma ut, enligt mig. Om det blir obekvämt att tala om det för dina föräldrar så gör det inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meatballspotatoes:
Det är inte alltid man behöver komma ut, enligt mig. Om det blir obekvämt att tala om det för dina föräldrar så gör det inte. 

Du har rätt kanske


   
SvaraCitera