Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP


Ämnesstartare

https://gyazo.com/0f86ec8ba14bdcb09219a6ec107a5abc

Vi skulle skriva en argumenterande text om Romeo och Julia eller Hamlet är mer som en tragedi

tycker ej jag lyckats, vad tror ni det håller för nivå?
Klicka på gyazo länk eller copy paste


   
Citera

tycker det är väldigt märkligt att texten stundtals håller typ universitetsnivå på språket och sedan mitt i allt gör sjukt märkliga grammatiska missar. känns som om två eller flera personer skrivit texten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:
tycker det är väldigt märkligt att texten stundtals håller typ universitetsnivå på språket och sedan mitt i allt gör sjukt märkliga grammatiska missar. känns som om två eller flera personer skrivit texten.

jag skrev texten på lektionstid då jag hade 1h på mig för att det var ett prov. jag hann inte läsa igenom den


   
SvaraCitera

Malonexd:

jag skrev texten på lektionstid då jag hade 1h på mig för att det var ett prov. jag hann inte läsa igenom den

så den är inlämnad och bedömd redan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

så den är inlämnad och bedömd redan?

nej lämnade in den för en timme sedan, den är inte bedömd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

så den är inlämnad och bedömd redan?

vilket betyg skulle du sätta


   
SvaraCitera

Malonexd:

vilket betyg skulle du sätta

jag är inte lärare, fråga time, hon är lärare tror jag 


   
SvaraCitera

Vilken årskurs går du? Texten är väldigt bra förutom några grammatiska misstag. Speciellt då du bara hade en timme på dig att skriva.


   
SvaraCitera
time
 time

En riktigt bra argumenterande text innehåller inte personliga känslor, alltså "jag känner", "jag tycker", "jag tror", "i min åsikt så.." etc utan går in och argumenterar både för och emot. Du har skrivit en text som håller hög språklig nivå förutom några grammatiska fel, men jag saknar en mottagaranpassning, du har skrivit texten och utgått från att personen som ska läsa den har läst Shakespeare och vet vad som händer. Ett supertips är att alltid försöka skriva om olika ämnen som att du förklarar det för någon som inte vet vad du pratar om.

Språket är typ B, kunde ha varit A utan grammatikfelen, innehållet är kanske C. Är blivande engelsklärare. Party


   
SvaraCitera