Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! :/


Ämnesstartare

Hej!

I somras träffade jag en kille på nätet. Han är 24 och jag är 14, så det är en åldersskillnad mellan oss, men vi klickade nästan direkt. Vi började snacka jättemycket och fann oss själva snabbt i en god vänskap där vi pratade varje dag. Det visade sig sedan att han är gay (vilket jag också är).
Det började med en liten flört, men idag är han som min bästa vän, och vi kallar varandra för "snygging" och "sötis" osv. 

Vi har pratat med varandra i nästan ett halvår nu, och vi har varit lite på och av. Dels har jag ibland inte velat träffa honom/bli tillsammans/prata med honom för att det var så stor åldersskillnad mellan oss. Det kändes bara inte rätt (att prata med honom känns rätt och jag känner mig trygg, det känns bara inte "rätt" utifrån ett socialt perspektiv där folk är dömande, inte minst för att vi är homosexuella, men även åldersskillnaden) , och jag är ju fortfarande minderårig. Men jag tycker verkligen om honom, och han tycker om mig.

Frågan är, tycker ni att det är vist av mig att bli tillsammans med honom? Eller hur känner du liksom? Behöver input...

Bara lite extra; Vi har pratat, och har bestämt att vi inte kommer ha sex innan jag känner mig redo, och absolut inte innan jag fyller 15. Han är väldigt respektfull och har aldrig bett mig om nakenbilder osv. Jag vet också att han finns på riktigt och allt sånt...

Tack! /Kär tonåring


   
Citera
evene

Kul att du är kär osv men på grund av den stora åldersskillnaden så finns ju risken att han kommer ha väldigt dåligt inflytande på dig. Oavsett om ni är jätte kära och du tycker att han är jätte gullig/snäll osv


   
SvaraCitera

Hej!

Jag rekommenderar dig att fundera på varför han är intresserad av just dig. Detta blir extra relevant när det är så pass stor åldersskillnad mellan er, eftersom att man då ofta är i olika stadium på livet. Är det någonting som du har eller gör som en jämnårig inte skulle ha/göra för honom? Är det någonting som du inte har eller inte gör som en jämnårig har/gör för honom? 

Fundera även på maktskillnader som skulle kunna uppstå i ert förhållande. Ett exempel är att om han jobbar har han troligen bra mycket mer pengar att röra sig med än vad du har. Dessutom är det realistiskt att han är mer socialt van, har fler vänner, etc helt enkelt för att han har levt längre.

Vet du vad han heter? Vet dina vänner om er relation?

Tycker verkligen inte du ska känna press att skynda med det här beslutet


   
SvaraCitera

Skicka PM så kan jag förklara bättre.
Har precis snackat med en tjej i sex timmar och håller på att somna.

För din egen säkerhet hade jag aldrig träffat honom, hålla kontakt är okej för tillfället. Ingen normal 24 åring är så intresserad av 14 åringar just saying.

Lycka till och tänk på din egen säkerhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla bra svar! 


   
SvaraCitera

Men om ni e homosexuella tänder ni ju inte på varann? Elr va


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):
Men om ni e homosexuella tänder ni ju inte på varann? Elr va

Vad menar du nu? Om man är homosexuell känner man attraktion för det samma kön som man har själv.


   
SvaraCitera

Iamme:

Vad menar du nu? Om man är homosexuell känner man attraktion för det samma kön som man har själv.

Ojj ba antog att d va en tjej som skrev d... Vne vrf hahah


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Ojj ba antog att d va en tjej som skrev d... Vne vrf hahah

Okidoki


   
SvaraCitera
time
 time

Du har absolut inte gjort något fel och jag förstår hur skönt det kan vara att ha en speciell vän som fattar när man är i din ålder... men det är inte ok av honom. Som någon redan sagt så är det något som inte står rätt till hos en tjugofyraåring om han är intresserad av en fjortonåring - hur mogen fjortonåringen än är. 


   
SvaraCitera