Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Hej jag är en kille på 13 år. Jag kommer från mellanöstern är Kurd för att va exact. Jag har haft ett stort problem nu. Jag har haft Unibrow/Ett ögonbryn och har haft det sen jag var ca 5 år. Men det har aldrig varit ett problem. Tills I 6an då ingen ville va med mig. Min bästa vänner sa till och med att jag skulle göra något åt det. Men när jag frågar mamma så blir hon alltid arg och säger att det inte syns. Hon brukar också säga att jag är för ung för det. Medans hon vet att det gör narr av mig. Vad ska jag göra jag älskar min mamma och vill inte göra henne ledsen.


   
Citera

Tror nog inte att hon kommer bli ledsen ifall du rakar det. Men däremot kanske hon anser, snarare bli upprörd av, att man som så pass unga måste anpassa sig utseendemässigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Tror nog inte att hon kommer bli ledsen ifall du rakar det. Men däremot kanske hon anser, snarare bli upprörd av, att man som så pass unga måste anpassa sig utseendemässigt. 

Min mamma brukar bli jätte iriterad när jag tar up ämnet. 


   
SvaraCitera
lydde

hon bryr sig nog inte om du skulle plocka mellan och gör hon de så skit i de även om hon är din mor så har hon inte alltid rätt du ska göra de du vill trivs du som du är nu så skit i de men trivs du inte i de så plocka dem du ska alltid göra de som får dig att mår bra  samtidigt som du tar och ser till att dem runt dig mår bra 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lydde:
hon bryr sig nog inte om du skulle plocka mellan och gör hon de så skit i de även om hon är din mor så har hon inte alltid rätt du ska göra de du vill trivs du som du är nu så skit i de men trivs du inte i de så plocka dem du ska alltid göra de som får dig att mår bra  samtidigt som du tar och ser till att dem runt dig mår bra 🙂 

Men hon jag vill verkligen inte göra henne ledsen eller arg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gyaan, vad söt du är 🙂 oroa dig inte, köp en pincett lr låna din syster lr ngn annans (antar att du har ngn tjej i din familj lr nära släkt)

Fixa ögonbryn, lite, sen visar du din mamma & säger "titta vilken fin son du har". Gör inget om hon blir arg, hon kmr säkert bli det, men hon kmr också bli glad över att du är nöjd med ditt utseende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:
gyaan, vad söt du är 🙂 oroa dig inte, köp en pincett lr låna din syster lr ngn annans (antar att du har ngn tjej i din familj lr nära släkt)

Fixa ögonbryn, lite, sen visar du din mamma & säger "titta vilken fin son du har". Gör inget om hon blir arg, hon kmr säkert bli det, men hon kmr också bli glad över att du är nöjd med ditt utseende

Men är du säker på att jag ska göra det. Plus att jag inte har en syster eller bror. 


   
SvaraCitera
lydde

Jaa gör de om de e de DU vill om inget annatkommer de växa ut igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bigluv13:

Men är du säker på att jag ska göra det. Plus att jag inte har en syster eller bror. 

Ja, gör det bara i mitten
eller så tacklar du alla som retas osv.
Kom ihåg att de som retas lr tagit upp det kmr fråga dig om du gjort det... Gör lite i taget, tkr jag. inte allt på en gång kanske 🙂

Om det blir bra & du ser bättre ut, kmr din mamma inte vara arg länge. Det finns så mkt i livet du kan göra för att gottgöra henne, allting händer inte på några hårstrån mellan ögonbrynen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lydde:
Jaa gör de om de e de DU vill om inget annatkommer de växa ut igen

Ok 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Ja, gör det bara i mitten
eller så tacklar du alla som retas osv.
Kom ihåg att de som retas lr tagit upp det kmr fråga dig om du gjort det... Gör lite i taget, tkr jag. inte allt på en gång kanske 🙂

Om det blir bra & du ser bättre ut, kmr din mamma inte vara arg länge. Det finns så mkt i livet du kan göra för att gottgöra henne, allting händer inte på några hårstrån mellan ögonbrynen

Tack jag ska ge ditt tips ett försök problemet är nu hur jag ska få tag på pincett 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bigluv13:

Tack jag ska ge ditt tips ett försök problemet är nu hur jag ska få tag på pincett 

hm har ganska billiga
du kan raka annars
men det kräver teknik 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

hm har ganska billiga
du kan raka annars
men det kräver teknik 🙂

Jag vill inte raka vaxa och plocka går bra men vart får jag tag på sånt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bigluv13:

Jag vill inte raka vaxa och plocka går bra men vart får jag tag på sånt. 

Jag skrev ju det, H&M 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Jag skrev ju det, H&M 🙂

Finns det på Ica? 


   
SvaraCitera