Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Hejsan jag behöver hjälp! Jag ska välja gymnasium och jag vill välja rätt. Jag har en vän som har extremt bra betyg ungefär 296 poäng...hon har sökt till olika program som kräver 235, både som första och andra har hon valt estetiska. På tredje valde hon ett program jag vill gå på, på samma skola. Jag vill dock ha det som andra. Jag vill inte gå med min vän även om jah verkligen älskar henne. Jag känner att gymnasium är för att starta på nytt och hon känns väldigt fast vid mig vilket inte jag är vid henne. Jah vill liksom träffa andra människor. Så min fråga är: tror ni att vi kommer inte på samma program/skola är det stor chans eller ej?


   
Citera

Välj det som passar dig bäst och tänk mindre på vad andra väljer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tovalonn: Välj det som passar dig bäst och tänk mindre på vad andra väljer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Risken ä kanske inte jättestor... På vissa linjer finns det även olika klaser på linjen. Vi kunde till och med skriva på ansökan om det va nån vi ville/inte ville gå med... kanske ni också kan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj samma program fast på en annan skola? 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Det låter ju som att hon kommer in på sitt första och andra val direkt. Så risken är inte så stor att ni hamnar på samma program, iaf inte klass. Men som sagt, lägg fokus på det som du vill läsa och inte att göra val som garanterar att du "slipper" henne. 


   
SvaraCitera