Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!:((


gurl00
Ämnesstartare

hej! Jag är jäätte rädd att vara gravid. Jag vet inte riktigt varför men skulle behöva lite hjälp. hade skyddat samlag och har fått mens som vanligt efter det. men är ändå jätte rädd att jag skulle kunna vara gravid:( Vad tror ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan du inte göra ett graviditetstest?


   
SvaraCitera

ta ett dagen efterpiller om det inte är försent, men så vitt jag vet är väl normal mens ett tecken på ickegraviditet- gör ett test om du verkligen är osäker


   
SvaraCitera
myten

Känns bara som onödiga pengar med ett graviditetstest med tanke på skyddat sex samt mens efteråt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Om du skyddade dig och dessutom har fått din mens är risken väldigt, väldigt liten, närmast obefintlig. Det bästa är alltid att ta ett graviditetstest om man är osäker (google eller forum kan aldrig ge dig ett svar!) men i just det här fallet är det nog onödigt. Andas ut! Bra gjort av dig att använda skydd om du inte vill bli gravid också. 


   
SvaraCitera
gurl00
Ämnesstartare

time:
Om du skyddade dig och dessutom har fått din mens är risken väldigt, väldigt liten, närmast obefintlig. Det bästa är alltid att ta ett graviditetstest om man är osäker (google eller forum kan aldrig ge dig ett svar!) men i just det här fallet är det nog onödigt. Andas ut! Bra gjort av dig att använda skydd om du inte vill bli gravid också. 

tack för hjälpen, kunde andas ut nu. Skulle ej kunna klara av att gå att köpa ett heller, är alldeles för blyg och mina föräldrar har en bra koll på mig. Skulle aldrig klarat av att berätta något sånt för dom.:/


   
SvaraCitera