Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Vad ska jag göra!?


Ämnesstartare

Hej alla! 

För att ni ska förstå situationen så kan jag lite kort berätta vad som hänt. (Ändrar namnen på inblandade)

Jag har en kompis som mår väldigt dåligt, "Sara", som försökte ta sitt liv för ett tag sedan. Jag ingrep, informerade lärare och hennes föräldrar och fick efter det en massa skit för det jag gjort. Så då började hennes kompisar och hon mobba mig och det har inte slutat ännu. Vi har en gemensam kompis, "Lovisa", som är en vän jag gillar väldigt mycket. Problemet med Lovisa är att hon umgås med Sara trots att Sara och hennes vänner mobbar mig. Nu har det blivit så överjävligt att jag i stort sett alltid är ensam i skolan och jag får inget stöd av varken lärare eller skolpsykolog trots att de känner till situationen. 

Slutet av förra året mådde jag så dåligt att jag tog en överdos och hamnade på IVA (Intensiven) och då reagerade dem "typ" och vi hade ett möte med rektor som egentligen inte alls brydde sig om vad som hänt utan bara skyllde allt på mig. 

Anmäler jag skolan för kränkning så kommer jag troligtvis bli relegerad, jag skojar inte! Rektorn HATAR mig. 
Jag måste ju gå klart gymnasiet, annars kommer jag aldrig få en stabil framtid. Förra veckan höll de kvar mig i skolan och blockerade seriöst dörren för att jag inte skulle gå därifrån. Då jag lider av posttraumatisk stress så får jag i såna situationer flashbacks till min barndom. Jag mår skitdåligt av detta och känner mig så jävla ensam. Snälla hjälp mig, vad ska jag göra!? :'(


   
Citera
time
 time

Anmäl skolan! I skollagen står det explicit att kränkningar inte får förekomma inom skolmiljön och du har rätten på din sida. Om rektorn skulle relegera dig för att du anmält skolan begår hen ett tjänstefel och det hjälper bara din sak. Hur länge har du kvar av gymnasiet? Finns det möjlighet att få byta skola? 


   
SvaraCitera

Du har rätten på din sida, anmäl, så ska du fan inte ha det!
Måste väl gå att byta gymnasieskola om man byter till samma linje som man redan har? 


   
SvaraCitera

Släpp dendär tjejkompisen seriöst. Haft samma problem och asså det är en mesig tjej som inte står upp för sina riktiga vänner. Sånna försvinner senare i livet ändå! Stå upp för dig själv och putta ner henne för ett stup så slipper du se mesproppen.


   
SvaraCitera