Aviseringar
Rensa alla

Hjälp - välja terapeut!


Ämnesstartare

Jag tror jag skulle behöva träffa en terapeut och försöka ta itu med mitt liv. Har haft mycket problem innan med allt möjligt, men har aldrig fått något terapeutiskt stöd. Jag bor i gbg och skulle alltså därför vilja hitta någon bra terapeut i de trakterna. Hur hittar man nån som är bra (som inte kostar typ 4000sek/session)? Kan Du rekommendera någon? Jag har gått till bup och umo och är mycket trott på särskilt Bup. Kommer aldrig beblanda mig med dem igen, då jag känner att jag blev dåligt bemött och inte alls bra behandlad.

Jag har därför valt att välja en annan väg. Någon som inte hänger ihop med bup eller umo. Tips på hur man väljer rätt?


   
Citera
Ämnesstartare

Testa kyrkans kurator, gratis också tror jag. Inget kristet tjafs om du undrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Inget kristet tjafs om du undrar

jag har fobi för kyrkfolk. Väldigt omoget och fånigt av mig, men jag tycker det är läskigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heyjupiter:

jag har fobi för kyrkfolk. Väldigt omoget och fånigt av mig, men jag tycker det är läskigt..

Det är inte i kyrkan eller med en präst eller så, det är helt enkelt en kurator anställd av kyrkan. Förmodligen är hon/han kristen, men det är ingenting som tar stor del av samtalen. Det är antingen det eller ungdomsmottagningen eller skolan som är gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

gratis

det behöver absolut inte vara gratis 🙂
jag betalar gärna en del, men inte överdrivet mycket (som flera tusen per timma)


   
SvaraCitera

Hmm. vårdcentralen brukar ju också ha en kurator, de hänger väl inte ihop med bup eller umo? De är ju också gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera