Aviseringar
Rensa alla

hjälp... vänner


Ämnesstartare

Hej, mina vänner har alltid svikit mig det är alltid jag som har stått upp för dom. När dom gör något fel så tröstar jag dom. Jag vet inte hur jag ska göra för att få dom att förstå att jag inte klarar av att alltid bli sviken då dom inte verkar förstå det själva, jag kan inte prata med dom då dom inte förstår. Jag är rädd för att bli själv...


   
Citera

ERRGGHHHHArg jag vet exakt hure känns men vet ej hur hjälpa 

mvh smörgås KRAMIZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbordet:
ERRGGHHHHArg jag vet exakt hure känns men vet ej hur hjälpa 

mvh smörgås KRAMIZ

Hjärta


   
SvaraCitera

lisa20088:
Hej, mina vänner har alltid svikit mig det är alltid jag som har stått upp för dom. När dom gör något fel så tröstar jag dom. Jag vet inte hur jag ska göra för att få dom att förstå att jag inte klarar av att alltid bli sviken då dom inte verkar förstå det själva, jag kan inte prata med dom då dom inte förstår. Jag är rädd för att bli själv...

Låter inte som äkta vänner 🙁


   
SvaraCitera

har du börjat gymnasiet eller ska du börja? dina vänner låter dåliga och du borde se dig om efter nya (lätt att säga)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Låter inte som äkta vänner 🙁

Nä, ibland så vill jag bara gå vidare men sen så finns det stunder då jag verkligen älskar dom :/

pussy galore:
har du börjat gymnasiet eller ska du börja? dina vänner låter dåliga och du borde se dig om efter nya (lätt att säga)

Jag ska sluta nian nu så jag hoppas att jag kommer få nya vänner i gymnasiet :/ 


   
SvaraCitera

lisa20088: Nä, ibland så vill jag bara gå vidare men sen så finns det stunder då jag verkligen älskar dom :/

lisa20088:

Nä, ibland så vill jag bara gå vidare men sen så finns det stunder då jag verkligen älskar dom :/
Jag ska sluta nian nu så jag hoppas att jag kommer få nya vänner i gymnasiet :/ 

Ja det är en sån svår situation! Vad man bör göra :/ Vet exakt hur det är. Min "ex bästa kompis" hamnade i dåligt sällskap och jag ville inte ha med honom att göra på grund av det, men saknar honom ändå och funderar på om jag överdrivet det hela 😮 Men han fattar inte att jag oroa mig och kände mig sviken :/


   
SvaraCitera

lisa20088: Jag ska sluta nian nu så jag hoppas att jag kommer få nya vänner i gymnasiet :/

aaahh nice, det kommer du garanterat få! Mina vänner var inte så nice i nian men fick många nya på gymnasiet 🙂 och när man inte behöver vara med de gamla lika mycket så är det skönare att vara med dem, du slipper liksom bara förlita dig på dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Ja det är en sån svår situation! Vad man bör göra :/ Vet exakt hur det är. Min "ex bästa kompis" hamnade i dåligt sällskap och jag ville inte ha med honom att göra på grund av det, men saknar honom ändå och funderar på om jag överdrivet det hela 😮 Men han fattar inte att jag oroa mig och kände mig sviken :/

Nä hamnar dom i dåligt sällskap så hade jag också lämnat med en gång för att själv inte bli indragen, men denna personen min bästis som hela tråden handlar om är allt jag inte är :/ 
Hon är negativ hela tiden, är elak emot sin mamma och har inget emot döden.


   
SvaraCitera

lisa20088:

Nä hamnar dom i dåligt sällskap så hade jag också lämnat med en gång för att själv inte bli indragen, men denna personen min bästis som hela tråden handlar om är allt jag inte är :/ 
Hon är negativ hela tiden, är elak emot sin mamma och har inget emot döden.

Det har du rätt i. Viktigt att tänka på sig själv men så jädra svårt 🙁
Har hon alltid varit sån? Konstigt om ni är bästisar och samtidigt så olika 😮 Har hon det kanske svårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Det har du rätt i. Viktigt att tänka på sig själv men så jädra svårt 🙁
Har hon alltid varit sån? Konstigt om ni är bästisar och samtidigt så olika 😮 Har hon det kanske svårt?

Sen jag träffade henne har hon vart så ja :/ Hon har det lite svårt med sin pappa. Men hon stänger in sig på sitt rum och är väldigt bitchig emot sin mamma, hon bryr sig inte om något. 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Sen jag träffade henne har hon vart så ja :/ Hon har det lite svårt med sin pappa. Men hon stänger in sig på sitt rum och är väldigt bitchig emot sin mamma, hon bryr sig inte om något. 

Hur länge har ni känt varandra? Låter jättejobbigt :/ Önskar jag kunde ge dig några bättre råd 🙁 Enda som går är att prata med henne men lyssnar hon inte så är det svårt :/ 
Är du väldigt "på" med att hjälpa henne? Kanske en lösning vore att låta henne komma till dig :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Hur länge har ni känt varandra? Låter jättejobbigt :/ Önskar jag kunde ge dig några bättre råd 🙁 Enda som går är att prata med henne men lyssnar hon inte så är det svårt :/ 
Är du väldigt "på" med att hjälpa henne? Kanske en lösning vore att låta henne komma till dig :/

ca 2 år, jag brukar inte hjälpa henne om jag inte känner att hon vill eller verkligen behöver det, hon brukar komma till mig o be om hjälp. 


   
SvaraCitera

lisa20088:

ca 2 år, jag brukar inte hjälpa henne om jag inte känner att hon vill eller verkligen behöver det, hon brukar komma till mig o be om hjälp. 

Och det gör hon inte nu? Konstigt att hon stängt inne sig så 😮 Nåt som ligger och trycker säkert... 


   
SvaraCitera

lisa20088:
Hej, mina vänner har alltid svikit mig det är alltid jag som har stått upp för dom. När dom gör något fel så tröstar jag dom. Jag vet inte hur jag ska göra för att få dom att förstå att jag inte klarar av att alltid bli sviken då dom inte verkar förstå det själva, jag kan inte prata med dom då dom inte förstår. Jag är rädd för att bli själv...

Aah jag hade själv inga riktiga kompisar i gymnasiet, jag hade en kompis och han har jag inte någon kontakt med längre, han var ändå inte en kompis. Min förra skola var inte en skola där det var lätt o få kompisar och nu när jag går i gymnasiet är det as skönt att komma ifrån shiten!


   
SvaraCitera