Aviseringar
Rensa alla

hjälp... vänner


Ämnesstartare

rulltorta :

Och det gör hon inte nu? Konstigt att hon stängt inne sig så 😮 Nåt som ligger och trycker säkert... 

Ja antagligen :/ Alltså blir bara sjukt trött på henne 🙁

trevlig-snubbe:

Aah jag hade själv inga riktiga kompisar i gymnasiet, jag hade en kompis och han har jag inte någon kontakt med längre, han var ändå inte en kompis. Min förra skola var inte en skola där det var lätt o få kompisar och nu när jag går i gymnasiet är det as skönt att komma ifrån shiten!

Ah förstår det!


   
SvaraCitera

lisa20088: Ja antagligen :/ Alltså blir bara sjukt trött på henne 🙁

Ja men förstår det! Blir så när man bryr sig om nån 🙁 Ett annat tips jag kom på men som låter lite dumt...är att du "tvingar" ut henne på saker och att göra saker. När jag mådde dåligt gjorde mina vänner så. Bosatte sig på sätt och vis utanför mitt hus och samarbetade med mina föräldrar för att "få igång" mig. Det hjälpte, men beror säkert på hur man är. Inte säkert det funkar på din bästis :/ Och ger det inte resultat är det utmattande 🙁
Eller! Så kan du prova gå "hårt" åt henne om du inte gjort det. Säg ifrån att du inte orkar! Du kan inte bidra med allt i vänskapen :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Ja men förstår det! Blir så när man bryr sig om nån 🙁 Ett annat tips jag kom på men som låter lite dumt...är att du "tvingar" ut henne på saker och att göra saker. När jag mådde dåligt gjorde mina vänner så. Bosatte sig på sätt och vis utanför mitt hus och samarbetade med mina föräldrar för att "få igång" mig. Det hjälpte, men beror säkert på hur man är. Inte säkert det funkar på din bästis :/ Och ger det inte resultat är det utmattande 🙁
Eller! Så kan du prova gå "hårt" åt henne om du inte gjort det. Säg ifrån att du inte orkar! Du kan inte bidra med allt i vänskapen :/ 

Nä tror jag ska försöka säga åt henne o snacka med henne och hoppas att det funkar :/


   
SvaraCitera

lisa20088:

Nä tror jag ska försöka säga åt henne o snacka med henne och hoppas att det funkar :/

Gör så  :/ Hoppas på det bästa för båda eras skull! Men skiter det sig hoppas jag du fokuserar på dig själv så du mår bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Gör så  :/ Hoppas på det bästa för båda eras skull! Men skiter det sig hoppas jag du fokuserar på dig själv så du mår bra!

Ja hoppas hoppas hoppas :/


   
SvaraCitera

lisa20088:

Ja hoppas hoppas hoppas :/

Ja! Hoppas innerligt på det bästa! :/ Du får berätta hur det går sen om du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Ja! Hoppas innerligt på det bästa! :/ Du får berätta hur det går sen om du vill

Absolut ;# 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Absolut ;# 

Tack 🙂 ska hoppas hårt på det bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Tack 🙂 ska hoppas hårt på det bästa!

yey ;D


   
SvaraCitera

lisa20088:

yey ;D

Självklart! Hjärta


   
SvaraCitera
LottaS

Min erfarenhet är att den som är väldigt tuff och hård, oftast är räddast själv. Om du kan få henne att känna sig trygg och lita på dig, kan hon säkert också mjukna och visa en vänskapligare sida. Om du pratar enbart utifrån vad du själv känner angående er vänskap utan att anklaga henne, behöver hon inte heller försvara sig. Kanske har hon det jättejobbigt hemma. Kanske har hon det jättejobbigt med sig själv. Du är säkert en jättefin vän och skulle kunna få henne att bli detsamma, genom att visa hur mycket du tycker om henne. Stort lycka till! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LottaS:
Min erfarenhet är att den som är väldigt tuff och hård, oftast är räddast själv. Om du kan få henne att känna sig trygg och lita på dig, kan hon säkert också mjukna och visa en vänskapligare sida. Om du pratar enbart utifrån vad du själv känner angående er vänskap utan att anklaga henne, behöver hon inte heller försvara sig. Kanske har hon det jättejobbigt hemma. Kanske har hon det jättejobbigt med sig själv. Du är säkert en jättefin vän och skulle kunna få henne att bli detsamma, genom att visa hur mycket du tycker om henne. Stort lycka till! Hjärta

Tack 🙂


   
SvaraCitera