Aviseringar
Rensa alla

Hjälp vet inte vad jag skall göra


Ämnesstartare

Förra året så började jag i en ny skola, jag började då klass 8 och går nu i klass 9 och skall gå ut grundskolan. Men jag har ett problem. Detta är en liten skola och det finns bara en klass per årskull. 85% av tjejerna i min klass är jättedryga och snobbiga och de andra 15% pratar jag knappt med då de är tysta typ hela tiden. (killarna och också dryga och snobbiga i alla fall 90%)

Men fram till det jag ville säga. Jag har en syster som började samtidigt som mig och vi är ganska nära varandra. Så jag har varit väldigt mycket med hon och hennes kompisar. De är 00 jag 98 (14 år, 16 år).

En av de tjejerna vi kallar henne för X. X och jag har väldigt bra relation (som kompisar just nu) på spårvagnen så brukar vi prata men det är alltid andra från skolan som är runt.
Vi pratar mycket, jag vet vad hon gillar och så vidare. Men nu till problemet, hennes kompisar i skolan (de som min syster inte är med) har gått och frågat mig flera gånger om jag gillar X men jag har bara svarat att det är inte dina bekymmer. Killarna i min klass tycker att jag är en "pedofil" för att jag är med de och som jag har hört tycker X kompisar att jag är för gammal.

Men nu när det bara är 2 veckor kvar tycker ni man skall försöka något med henne? Är 2 år för mycket i denna ålder? jag vet att hon är under 15 och vilka konsekvenser som kan hända men jag hade inte tänkt och ha sex eller liknande med henne (Hon är bara 14 år).
skall man vänta till gymnasiet och se om det finns någon där?
Hon har inte Facebook/Telefon så jag kan inte prata med henne utanför skolan.
Så hur skall man säga det i skolan till henne att man vill gå ut med henne, utan att alla hör och det börjas spridas att jag bjöd ut henne.
För jag orkar inte bli retad av mina klasskamrater. (Min bästa kompis tycker att jag skall satsa).

Som sagt våran skola är väldigt liten så det finns ingen stans att vara ensam och lämnar man klassrummet så märker lärarna det typ direkt och börjar leta efter en. Så när jag pratar med henne är det alltid någon runt oss och på vägen hem så är det massa som åker samma spårvagn och hon åker alltid med sin granne.

Jag har haft flickvän tidigare då var det inga problem med de i skolan men då var vi jämngamla vilket vi inte är nu.


   
Citera

Vad tycker du om henne?


   
SvaraCitera

men ni har typ precis lärt er läsa båda två. kör. men försök att inte ha ett så kasst förhållande som folk i er ålder brukar ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Vad tycker du om henne?

Jag tycker om henne väldigt mycket, mer en med någon annan tidigare


   
SvaraCitera

Mose123: Jag tycker om henne väldigt mycket, mer en med någon annan tidigare

Okej, men då tycker jag att du kan försöka bli ihop med henne om hon vill det. Vet du förresten om hon gillar dig på det sättet?

Har hon verkligen ingen telefon? Känns väldigt konstigt. Eller åtminstone mail så att ni kan ha kontakt utanför skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej, men då tycker jag att du kan försöka bli ihop med henne om hon vill det. Vet du förresten om hon gillar dig på det sättet?

Har hon verkligen ingen telefon? Känns väldigt konstigt. Eller åtminstone mail så att ni kan ha kontakt utanför skolan?

Den är trasig och hon har inte haft en på ca 3 månader, hon väntar tills hon fyller år för då får hon en av sina föräldrar i stället för att köpa en ny. Inte tänkt på om har mail kan fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vet jag inte, men enligt min syster så gör hon det.


   
SvaraCitera

Mose123: Inte tänkt på om har mail kan fråga.

Mail, chatt eller Skype. Hursomhelst bör ni ha någon kontakt utanför skolan om det ska bli någon relation. Lycka till! Glad


   
SvaraCitera