Aviseringar
Rensa alla

Hjälpa människor i fattiga länder


Ämnesstartare

Hej!Jag undrar om jag kan starta en blogg eller liknande som man kan tjäna pengar på, fast att pengarna går direkt till fattiga människor som inte kan få någon hjälp? Eller skriva en text, som handlar om något (t.ex. fattigdomen.) som du sedan kan tjäna pengar på reklamen som visas bredvid texten? (isåfall seriös reklam)


   
Citera

Det svåra blir att få folk att lita på att pengarna verkligen kommer gå till behövande människor.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Då man vet att dessa välgörenhets organisationerna kommer ta en liten del av dom pengarna du skänker för att betala dom som arbetar inom företaget .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bryr mig inte om hälften försvinner, huvudsaken är att dom får något...Förvirrad Eller jo. Om dom får något överhuvudtaget, så blir jag nog ganska lycklig. Men det är ju lite ledsamt när inte allt kommer fram Gråter Varför kan inte någon vänlig själ starta typ en sådan bloggsida? (Jag menar inte att ni ska göra det.) Typ rädda barnen borde ju skaffa sådant, eller någon sådan organisation. (Jag ska spinna vidare på det här....Blink)


   
SvaraCitera

Nej, gör inte livet värre för dem, det låser dem bara än mer i det system som ser till att de lever i nöd och fattigdom


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Det är en fin tanke, men exakt har du tänkt? Så som jag ser det finns det två alternativ: Man startar en blogg, får den känd, för att sedan kunna göra reklam på bloggen vilket man får betalt för, för att sedan kunna skänka till någon organisation. Eller har du tänkt att man ska kunna gå in och donera pengar? Oavsett så kommer det krävas mycket för att övertyga främmande människor på internet att du verkligen donerar pengarna.
Jag skulle råda dig att prata med någon som kan sånt här, för det finns sätt att hjälpa på. Men tills dess kan du ju donera kläder, erbjuda dig att hjälpa till på röda korset second hand, starta en egen klubb osv.


   
SvaraCitera

har för lite pengar för att skänka, men den dagen jag har tillräckligt med pengar så ska jag sannerligen skänka pengar till behövande, och göra det tills den dagen det inte går mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leiz:
Det är en fin tanke, men exakt har du tänkt? Så som jag ser det finns det två alternativ: Man startar en blogg, får den känd, för att sedan kunna göra reklam på bloggen vilket man får betalt för, för att sedan kunna skänka till någon organisation. Eller har du tänkt att man ska kunna gå in och donera pengar? Oavsett så kommer det krävas mycket för att övertyga främmande människor på internet att du verkligen donerar pengarna.
Jag skulle råda dig att prata med någon som kan sånt här, för det finns sätt att hjälpa på. Men tills dess kan du ju donera kläder, erbjuda dig att hjälpa till på röda korset second hand, starta en egen klubb osv.

Mest åt det hållet med reklamen. Den behöver ju egentligen inte ens handla om fattigdomen. Säg att man skaffar en blogg om sådant som är populärt, eller coolt som enhörningsuppfödning. (Hur man nu ska lyckas med det.) Donera är nog lite för svårt. Tio kr donerar man inte, men inte tusen heller, eftersom dom inte ens vet i fall pengarna kommer fram. Tänker att man bara gör en blogg/hemsida eller något annat, och så kommer pengarna INTE hem till mig, utan direkt till folk som behöver det, eller så när man har fått i hop en viss summa visningar, så skänker man en get. Borde väl gå?


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Tycker du borde prata med de som gör reklamen och bara se om det går att ändra på adressen pengarna skickas till, eller om ett samarbete mellan någon organisation är möjlig. Oavsett så behöver du en stor blogg för att ens få någon som är villig att ge dig pengar för att du ska få ha deras reklam på din blogg.
Men bra tanke, kämpa på!


   
SvaraCitera

Välgörenhetsorganisationer har väl ett speciellt konto som är märkt på ett visst sätt för extra koll att pengarna går till just välgörenhet? Kommer inte på var det heter just nu, men ja... Någon motsvarighet till F-skattesedel typ är det jag menar.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Kommer inte på var det heter just nu

Tror du tänker på 90-konto!


   
SvaraCitera

Edinburgh: Tror du tänker på 90-konto!

Exakt! Tack!

Hjärta


   
SvaraCitera