Aviseringar
Rensa alla

Hjälpa med skolarbete om droger.


Ämnesstartare

Jag har erfarenhet från droger såsom cannabis,amfetamin,mdma (både i piller form=Ecstacy och i kristallform) samt syra (LSD).

Har testat flertalet droger men alltid studerat dem väll innan jag testat dem, bor inte i Sverige men känner att bilden utav droger i Sverige är så otroligt fel. Så många ungdomar saknar kunskap om droger och tror att alla är samma, Sverige är när det gäller droger troligen det sämst utbildade landet åtminstone i Europa.

Tycker att det är sorgligt att se skolarbeten osv baserade på endast spekulationer och utan fakta. När jag studerat droger har jag endast kollat på vad läkare samt forskare har haft att säga om dem, inte läst på t.ex. flashback. Så jag skulle väldigt gärna vilja hjälpa någon som vill göra ett skolarbete om droger, tycker att dessa har en skyldighet att även tala med de som brukar, kanske även de som missbrukar? så att dem på detta sätt kan få en bra kontrast.

Alkohol som är så ytterst populärt i Sverige är ju än väldigt tung drog som dödar hjärnceller osv och gör väldigt stor skada för samhället, då folk beter sig dumt åt vid berusning. Alkohol förstör dessutom så många familjer. Med alkohol är det ju skillnad på att bruka det och att missbruka det (alkolism).

Så om någon skulle vilja ha information ifrån en person som knarkar vid tillfällen och som har vänner som har missbrukat olika droger osv så skulle jag väldigt gärna hjälpa.

Skulle gärna hänvisa dessutom till seriösa studier utav forskare på många utav dessa droger samt dokumentärer.

Så om någon vill ha hjälp skriv gärna så kan jag dela med mig utav den kunskap jag har, självklart ska du vara källkritisk också.


   
Citera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken

Det kan det absolut vara, men alla droger är inte samma sen får du tänka att vissa droger t.ex. Svampar och LSD (Psykedeliska) passar inte för alla, med dessa droger kan du inte fly något och om du försöker så kommer du inte ha det kul. Jag hade den bästa dagen i mitt liv på LSD med mina nära och kära vänner slutade med att vi låg och kramades i en kuddhög på golvet.

Dessa droger kräver att du är lycklig i nyktert tillstånd och det är jag absolut :).

Edit; t.ex. ADHD medicin innehåller amfetamin det är ju vid missbruk det är bajs, hjälper de med adhd att fokusera. Däremot så skulle jag avråda folk ifrån att tjacka då det är en väldigt beroende framkallande drog.


   
SvaraCitera

Jojobro:

Jag hade den bästa dagen i mitt liv på LSD

låter tragiskt. gillar inte alls när folk säger att dom har upplevt sina bästa dagar påverkade av något.

men annars bryr jag mig ej om folk knarkar. Men vill inte ha något att göra med folk som tar kemiskt framställda droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju inte LSD i sig som gjorde det bra, utan det var mina vänner och det vi hittade på tillsammans under dagen. Ta t.ex. en person som Steve Jobs han var ju inte direkt någon idiot tycker också att lsd var bland det bästa han prövat.

Jag vet vad du menar med de kemiskt framställda drogerna, känns smått dirty men skulle säga att MDMA i ren form är inte farligare än alkohol men bör behandlas på ett annat sätt.

De människor som använder kemsikt framställda droger är ju inte sämre personer så att du dömer ut dem tycker jag är väldigt fel. De jag känner är nog bland dem mest sympatiska och snälla människor du kan hitta.

Det bästa med droger är ju att komma närmare sina vänner och lära känna varandra djupare. I mitt umgänge är aldrig drogerna i fokus 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad töntig du är som inte skjutit upp horse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag skulle avråda alla ifrån att pröva Heroin och skulle säga att en person med vett inte skulle hamna där.

Antar dock att du var ironisk =)

Edit; skulle inte heller pröva crack eller andra tyngre droger.


   
SvaraCitera

Birger:

fan vad töntig du är som inte skjutit upp horse.

skjuta horse med mina pundarvänner e det bästa som finns, vi har hittat en lägenhet en gammal pundare på 50 bast har så vi sitter där med hans pundarvänner och tävlar om vem som tappat flest tänder [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte debattera om droger här iallafall för det leder ingenstans, men om någon skulle vilja ha vetskap ifrån erfarenhet samt fakta med källor så hjälper jag mycket gärna.

Även om du är antidroger så är det fakta jag erbjuder och du kan vinkla mig som korkad i ditt skolarbete om du vill.

Vill tillägga att jag inte rekommenderar droger till någon samt att jag endast är intresserad utav fakta, samt diskussion angående Sveriges nolltolerans mot droger.


   
SvaraCitera