Aviseringar
Rensa alla

Hjälpa mig (18 år finsk pojken) att lära svenska!


Gimmel: ould I have this one in english? Too many complicated words 😀

When I email forreigners in Sweden whom I email, I use to ask them if they like me to correct their swedish. If so, I use to give corrections when I se so fit!


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent: hoppas du får mens.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Säg till vad du behöver hjälp med så ska jag försöka hjälpa till 🙂 
 Just tell me what you need help doing and I'll try to help you out.


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

When I email forreigners in Sweden whom I email, I use to ask them if they like me to correct their swedish. If so, I use to give corrections when I se so fit!

Cool! (What is the word you use in swedish when you wanna say "cool"? :D). 

Vad tycker ni alla om finländarnas?


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

shatter:
Säg till vad du behöver hjälp med så ska jag försöka hjälpa till 🙂 
 Just tell me what you need help doing and I'll try to help you out.

Allt! 😀
Jag kan knappt klarar proven utan översättaren här! I can barely pass any tests that don't allow the usage of translators. Anything helps really. I need to get this language into my backspine like English and Finnish 😀


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

Hur svenska folket svära? Kan du lärä mig att svära på svenska? ;D Min lärare skulle upskatta 😛


   
SvaraCitera

Gimmel:

Allt! 😀
Jag kan knappt klarar proven utan översättaren här! I can barely pass any tests that don't allow the usage of translators. Anything helps really. I need to get this language into my backspine like English and Finnish 😀

Okay, send me a pm (private message) and I'll see what I can do for you 🙂 Swedish is not that hard when it boils down to it, or at least that's what my dad says (he's american), although he doesn't speak the language himself haha^^ 


   
SvaraCitera

Gimmel:
Vad menar du "Vad är curriculum för något"? Du inte vet vad "curriculum" medel? Du vill inte studera finska? Så synd! Finska språket är mycket roligt! Du kan prata med isbjörnar med finska språket!

Precis, vet inte vad det betyder. Ja finska låter riktigt kul när man hör det. Isbjörnar? Har ni isbjörnar i finland?! Förvånad

time:

Kursplan!

Okej tack!


   
SvaraCitera

Gimmel:
Hur svenska folket svära? Kan du lärä mig att svära på svenska? ;D Min lärare skulle upskatta 😛

Några svenska svordomar är jävlar, helvete, fan


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

MissBadass:

Precis, vet inte vad det betyder. Ja finska låter riktigt kul när man hör det. Isbjörnar? Har ni isbjörnar i finland?! Förvånad

Okej tack!

Ja! Och vi lever i igloos ;)! Nej, vi inte har isbjörnar i finland!  Jag skojade bara!

MissBadass:

Några svenska svordomar är jävlar, helvete, fan

Vad betyder jävlar, helvete, fan på engelska? Helvete sounds like the finnish curse word "Helvetti" (=Hell), but what about "fan" and "jävlar"? 😀

shatter:

Okay, send me a pm (private message) and I'll see what I can do for you 🙂 Swedish is not that hard when it boils down to it, or at least that's what my dad says (he's american), although he doesn't speak the language himself haha^^ 

Hahah that's what my teachers say and it's probably true. But I slacked off from my Swedish studies (because everyone in my class thought Swedish language and Swedes are gay XD) studies for the first few years and now it's hard to get back on track 😛


   
SvaraCitera

Gimmel:

Ja! Och vi lever i igloos ;)! Nej, vi inte har isbjörnar i finland!  Jag skojade bara!

Vad betyder jävlar, helvete, fan in english? Helvete sounds like the finnish curse word "Helvetti" (=Hell), but what about "fan" and "jävlar"? 😀

Tänkt väl att du skojade med mig!
Helvete betyder också hell på engelska. Fan och jävlar går inte riktigt att översätta, testade att översätta på google och det blev fuck och bastards. Vilket inte riktigt stämmer.


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

MissBadass:

Tänkt väl att du skojade med mig!
Helvete betyder också hell på engelska. Fan och jävlar går inte riktigt att översätta, testade att översätta på google och det blev fuck och bastards. Vilket inte riktigt stämmer.

Ahh! Okej! Apropå, äter du surströmming? Folk säger att svenska folket älskar det!


   
SvaraCitera

Gimmel:

Ahh! Okej! Apropå, äter du surströmming? Folk säger att svenska folket älskar det!

Ja man brukar väl säga att svenska personer äter surströmming. Kan avslöja att det inte är många alls som äter det. Det luktar riktigt surt och smakar väldigt salt. Mår illa av stanken från surströmming.


   
SvaraCitera

Gimmel: Apropå, äter du surströmming?

Tumme ned


   
SvaraCitera
time
 time

Gimmel: "fan" and "jävlar"?

Fan = noin perkele. Jävlar = paska. 


   
SvaraCitera