Aviseringar
Rensa alla

Hjälpen finns här överviktiga killar/tjejer


Ämnesstartare

Jag har under hela min barndom varit lite överviktig, något jag tidigare inte funderat över men som jag nu under tonåren märkt har börjat sakta men säkert äta sig mätt på mitt självförtroende. Jag startade den här diskussionen av en enkel anledning, att hjälpa ungdomar i min ålder så att de förbättrar sitt liv.

Jag har nyligen påbörjat mitt äventyr och siktar på att bli fit tills sommarn, ett mål som inte alls är helt omöjligt och under dessa inlägg tänker jag hålla mig i kontakt med er och berätta om hur allt rullar på.

Jag är en dude på 15vintrar och väger ungäfer 159kg med en vikt på 165cm. Mitt mål är att komma ner till 150-155 kg.
MvH Busfröet


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

15 år gammal. 165cm lång, 159kg tung. Och ditt mål på ett halvår är att komma ner max 9kg och ser detta som nästan omöjligt?

Damn boi.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Själv har jag gått ner 6.5kg på 1 ½ vecka nu. Känner att jag kan nå mitt mål att försvinna till sand innan sommaren dock. Det är liksom inte helt omöjligt, även om man kanske tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad finns det det för tips att dela med sig av dude? Har prövat på allt inget verkar hjälpa förutom då man var utomlands och hade diarre i några dagar då smälte 5kg av.


   
SvaraCitera

Busfröet1995:

Vad finns det det för tips att dela med sig av dude?

Har knappt ätit på 1½ vecka och haft konstant diarré. [y]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Själv har jag gått ner 6.5kg på 1 ½ vecka nu.

Det kan inte vara fett du har förlorat. Måste vara vätska osv som försvunnit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar det, hände att man kände sig lite yr och föll ihop då o då...


   
SvaraCitera

stereo total:

Det kan inte vara fett du har förlorat. Måste vara vätska osv som försvunnit.

Tror det är en kombo av det mesta i kroppen. Dock främst muskler och vätska som du säger.


   
SvaraCitera

Busfröet1995:

Jag är en dude på 15vintrar och väger ungäfer 159kg med en vikt på 165cm. Mitt mål är att komma ner till 150-155 kg.

Det låter väldigt jobbigt, men jag har en känsla av att du dåliga vanor att bli av med.

Om jag var du skulle jag försöka hitta en aktivitet att börja med, men samtidigt förstår jag att det kan vara jobbigt att komma i såpass form att man faktiskt kan träna och tycka att man klarar av det.

Om jag var dig skulle jag göra typ att matschema och börja med promenader varje dag, om du gör detta kommer du garranterat gå ner betydligt mer än ditt mål så länge du gör det rätt.


   
SvaraCitera

Busfröet1995:

Antar det, hände att man kände sig lite yr och föll ihop då o då...

Det är nackdelen med det hela känner jag också.

Dock märkte jag för ett år sen då jag gjorde en seriös viktminskning att det gjorde undervärk att äta hälften så mycket till varje mål, gå överallt jag skulle och lägga ner med alla former av snax, godis, läsk, osv osv.

Drack också en del högkoncentrerad alkohol som hjälpte förbränningen.

Mitt tips till dig är att sätta mer av ett omöjligt mål, för att sedan försöka nå det. Det är då man verkligen når resultat.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Drack också en del högkoncentrerad alkohol som hjälpte förbränningen.

Det låter bara korkat :S


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det låter bara korkat :S

Drack inte på någon daglig basis eller till några farliga mängder. Men typ varannan helg. [shake] Hjälpte nog till menar jag på. Hjälpte i alla fall mer än om jag gått och druckit öl.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Hjälpte nog till menar jag på.

Alkohol har ju väldigt mycket energi i sig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Alkohol har ju väldigt mycket energi i sig.

Men! Även förbrännande utav bara fan.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Men! Även förbrännande utav bara fan.

Varför är då alkoholister fyllefeta?


   
SvaraCitera