Aviseringar
Rensa alla

Hjälper det nånsin när vuxna säger att allt blir bättre med tid?


Ämnesstartare

Ung, som ni, minns hur det bildades svarta avgrunder runt om när livet var åt helvete. Gör det fortfarande, enda skillnaden är att nu vet jag, med huvudet (fast inte med kroppen, den skriker krig) att allt går över. Undrar, om det nånsin hjälper när vuxna försöker trösta med såna ord. Snälla, skriv och berätta![rolleyes][rolleyes]


   
Citera

Man kan ju säga att det var bättre förr också. Orden förvirrar.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig tyckt att orden "Det går över" har hjälpt. Var jag arg, fortsatte jag att vara förbannad, och var jag ledsen så grät jag en skvätt till.

Jag tror att pepp som hjälper för stunden är den bästa medicinen! [y]


   
SvaraCitera

[bigsmile]
Forum » Ungdomar.se » Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se

Du gör det klassiska nybörjarmisstaget 😉

OnT: Det hjälper inte om allt bara är skit skit skit runt en, det går enklare in dem dagarna då det är något ljusare hos en, ibland inte ens då, tyvärr.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Beror helt på hur dåligt personen mår. Men oftast nej. Är man "endast" deprimerad så ja då brukar det ju faktiskt gå över. Är man melankolisk blir det bara värre att ständigt höra att allt kommer bli bättre.


   
SvaraCitera

Knarko:

Du gör det klassiska nybörjarmisstaget 😉

Men den lilla skillnaden att hon inte blir gnälld på av mods för att hon är 40+ ;p

OnT: Tycker inte det hjälper det minsta. Att få perspektiv på problemet hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko, de klassiska nybörjarmisstagen: att jag skriver för långt och vill veta för mycket? Men jag är ju lastgammal, Buddah undrar om jag har 40årskris men den är long gone ...

Men pepp, perspektiv, hur då? Vad ska man säga?


   
SvaraCitera

Hade en tvetydig kommentar som "Det blir bättre med tiden" hjälpt folk med problem, så hade ju alla levt i en värld med rosa hästar och polkagrisar. Ska man begrava sina problem med nonsens så kan man lika gärna ta sig några stänkare [rolleyes]


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Knarko, de klassiska nybörjarmisstagen: att jag skriver för långt och vill veta för mycket?

Nej utan att lägga tråden i fel forumsdel ^^
Sen att du inte citerar också :O
Markera texten och tryck sen citera längst ner till höger på den personens inlägg 😉


   
SvaraCitera

Lina Forss:

att jag skriver för långt och vill veta för mycket?

Du lade inlägget i fel forumsektion, det han menade. [smile]


   
SvaraCitera

Nej, det hjälper inte särskilt mycket. Blir snarare mest irriterad och ledsen på att det känns som att de som säger så där bara tycker att det är en "droppe i havet".. typ.

Sen så är ord trots allt bara ord, oavsett vem som säger dem. Kan framkalla mer ilska än tröst hos mig om jag får höra dem..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Nej utan att lägga tråden i fel forumsdel ^^
Sen att du inte citerar också :O
Markera texten och tryck sen citera längst ner till höger på den personens inlägg 😉

Ojojoj, blir helt stirrig av sådär mycket information, ska jobba på att trycka rätt, hitta rätt, citera. Tack Knarko!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Du lade inlägget i fel forumsektion, det han menade.

Härligt att du har börjat le Buddah! tack. Och var är rätt forumsdel?


   
SvaraCitera

Lina Forss:

.

Sen kan du citera flera personer i samma inlägg också 😉

Lina Forss:

Och var är rätt forumsdel?

Jag la tråden under "motgångar och problem"

Går way too OT nu så skriver en OnT grej:

Saker brukar förvisso bli bättre med tiden men det är även viktigt att betona till den som det handlar om att man behöver bearbeta det som har hänt och inte bara strunta i det.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Härligt att du har börjat le Buddah!

Omväxling förnöjer.

Lina Forss:

Och var är rätt forumsdel?

"Motgångar och problem" - Dit din tråd blivit flyttad av Herr Knarko.


   
SvaraCitera