Aviseringar
Rensa alla

Hjälper det nånsin när vuxna säger att allt blir bättre med tid?


beror på vem och situation.
hjälper jättemkt om jag är förälskad i personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

beror på vem och situation.
hjälper jättemkt om jag är förälskad i personen

Men då är du väl inte olycklig? Eller, idioti av mig, såklart man kan vara olycklig ändå, finns en miljard saker. Åh vad jag är enkelspårig. Men om kärleken är obesvarad, lyssnar du lika mycket till människan då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

ag la tråden under "motgångar och problem"

Går way too OT nu så skriver en OnT grej:

Saker brukar förvisso bli bättre med tiden men det är även viktigt att betona till den som det handlar om att man behöver bearbeta det som har hänt och inte bara strunta i det.

Du är underbar, tack! Känns som vi behöver en rejäl grundkurs, alltså jag.
OT och OnT?

Bra svar, tack. Du är klok.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Omväxling förnöjer.

Lina Forss: Och var är rätt forumsdel?

"Motgångar och problem" - Dit din tråd blivit flyttad av Herr Knarko.

Knarko är en stjärna. Du med. Jävlar vad snäll och glad och ickebitter du kommer vara när vi har snackat ett tag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zeppelin:

Nej, det hjälper inte särskilt mycket. Blir snarare mest irriterad och ledsen på att det känns som att de som säger så där bara tycker att det är en "droppe i havet".. typ.

Sen så är ord trots allt bara ord, oavsett vem som säger dem. Kan framkalla mer ilska än tröst hos mig om jag får höra dem..

Så vad hjälper[confused]?


   
SvaraCitera

"det går över" hjälper ej
men är sant
har jag märkt


   
SvaraCitera

vad gäller sådant jag upplevt då förstås


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Du med. Jävlar vad snäll och glad och ickebitter du kommer vara när vi har snackat ett tag.

Lovar att det inte är din förtjänst. [party]


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Men om kärleken är obesvarad, lyssnar du lika mycket till människan då?

Aa. Jag har väldigt lätt för att tycka om människor och binda mig till dem oavsett hur de känner för mig.
Såklart beror det mycket på vad de säger. Räcker sällan med ett "Det ordnar sig." men jag minns att den meningen inklusive punkten hjälpte när den kom från mannen som jag var kär i och som jag därav ville ha en framtid med.
Tänkte mycket på "kärleken övervinner allt", så det var nog mest därför.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Så vad hjälper[confused]?

Inte orden i alla fall..


   
SvaraCitera

Vuxna sa att alla skäms över när de får bröst ibörjan och tycker att det är äckligt, men att det går över sedan.

Typ när? för nu är jag snart 30, men känslorna är ju 0% annorlunda nu mot när man var 12.

Alltid när jag ser bröst kommer jag att tänka på kor lr grisar, ser ut som ett juver ju. [shake]

I omklädningsrum brukade jag tidigare titta på mina fötter för att undvika få dem i synfältet, men nu [chocked] [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Man kan ju säga att det var bättre förr också. Orden förvirrar

Finns det några som är bra då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Marielle Hagblad:

Jag tror att pepp som hjälper för stunden är den bästa medicinen!

Men vad för slags pepp Marielle?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

Beror helt på hur dåligt personen mår. Men oftast nej. Är man "endast" deprimerad så ja då brukar det ju faktiskt gå över. Är man melankolisk blir det bara värre att ständigt höra att allt kommer bli bätt

Så vad är den verkliga skillnaden på melankoli och depression? Hur vet man, när man är mitt i det?


   
SvaraCitera

Herbert:

yp nä

Men det beror antagligen på vad du varit med om. De flesta känner nog inte sådär. [sad][love]


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Finns det några som är bra då?

Ptja, det är väl bäst att visa att man finns till för dem kanske, vilket man också gör genom att säga något. Orden tror jag inte spelar så stor roll.

Livet går över också, som tur är.


   
SvaraCitera

De problem som jag hade för tre år sedan är som bortblåsta, de känns totalt irrelevanta idag. Tyvärr så händer det alltid något nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Hade en tvetydig kommentar som "Det blir bättre med tiden" hjälpt folk med problem, så hade ju alla levt i en värld med rosa hästar och polkagrisar. Ska man begrava sina problem med nonsens så kan man lika gärna ta sig några stänkare

<förlåt, men fnissar lite. Skön livsåskådning, fast den förmodligen döljer ett bråddjup. Eller?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vadå tyvärr? Vad vore bättre? För dig, i ditt liv?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fejlarn:

Livet går över också, som tur är

Hemskt, men ibland tycker jag också att det är en tröst.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Hemskt, men ibland tycker jag också att det är en tröst.

Det handlar väl om inställning. Det kan antingen förvärra problemen eller förminska dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

"det går över" hjälper ej
men är sant
har jag märk

Skön du är. Du kommer att gå långt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Herbert:

Vuxna sa att alla skäms över när de får bröst ibörjan och tycker att det är äckligt, men att det går över sedan.

Typ när? för nu är jag snart 30, men känslorna är ju 0% annorlunda nu mot när man var 12.

Alltid när jag ser bröst kommer jag att tänka på kor lr grisar, ser ut som ett juver ju.

Jag tycker att det låter helt galet, att nån sagt så till dig. Alla skäms inte, och du måste sluta. Vet du, gick på katolsk förskola och växte upp med massor av tankar om skuld och skam. Mina bästa kompisar som gjorde dumma saker fick sova i en docksäng som straff och väldigt länge trodde jag att de var extra korta just därför. Människokroppar är vackra, men jag fattat faktiskt. Tog massor av år innan jag gillade min, och jobbar fortfarande på det. Opererade mina bröst när jag var 17, just för såna ord som du tänker på, men vågade inte erkänna dem som mina på länge. Skriver faktiskt om det i en bok jag jobbar på, rätten att gilla sig själv. Och vet du, även stora, små, fula skrynkliga, ömkliga bröst kan skänka en massa glädje. Höj blicken nu, för du är värd det!


   
SvaraCitera