Aviseringar
Rensa alla

Hjärnhinneinflammation?


Ämnesstartare

Vad krävs för att få hjärnhinneinflammation? Legat i influensa i 3 veckor snart, haft lock för båda öronen i 1 vecka å fick smärta i ena örat idag. Var hos läkaren idag och dom sa att det ser bra ut men lite rött å svullet i ena örat och fick inget mot det vilket är rätt uppenbart. Har så ont i örat att jag är öm i halsen å är stel i nacken när jag sover, käkar värktabletter så känner inte mycket förens på natten när värktabletterna går ur. Är rädd att jag ska få hjärnhinneinflammation och sprucken trumhinna 🙁 är skakis då hjärnhinneinflammation är dödligt..


   
Citera

Alltid trist att höra om sjukdomar.  Ledsen

Om du har varit till läkare idag och läkaren säger att "det ser bra ut men lite rött å svullet i ena örat" så är jag rädd för att knappast medlemmarna här på forumet har kunskap i att ge dig någon diagnos som skulle överträffa den läkaren har gett dig idag.

Har ärligt talat noll kunskap hur ont i örat, öm i halsen och stel i nacken skulle kunna vidareutveckla sig till något värre, tyvärr. Har du feber?

Helt riktigt, hjärnhinneinflammation är inget att leka med. Gör man en sökning på nätet så finner man...

Spricker trumhinnan vid öroninflammation ska man alltid till läkare för antibiotika! Det är viktigt med läkarordination då komplikationer som hjärnhinneinflammation inte är helt jätteovanligt vid ickebehandlad öroninflammation som gått så pass långt att trumhinnan är spräckt.

Men detta borde ju läkaren du besökt idag ha upptäckt så du borde kunna vara lugn.

Krya på dig. Mycket glad  Tumme upp


   
SvaraCitera

det är en liten chans att du får hjärnhinneinflammation


   
SvaraCitera