Aviseringar
Rensa alla

Hjärntumör?


Ämnesstartare

Jo, det är såhär att jag den senaste månaden börjat känna någon förvandling.

Nu har jag känt en knöl i högra sidan av min nacke, och när jag då slog upp sympomerna om cancer och tumörer(hjärntumör främst) märkte jag hur nästan allt stämde in.

Hela min högra sida är nästan förlamad, smärtan går alltså ända från huvudet, ner till ryggen, ibland benen. Nu har jag även börjat få ryckningar, som gör att varje gång jag känner av smärtan rycker det i nacken eller huvudet och oftast är det jag som känner det behovet, det blir nästan som ett tvång. Jag har också väldigt ofta huvudvärk, och får illamåenden. Jag är tröttare än vanligt och känner mig oftast värdelös, som att hjärnan inte orkar med någonting.
När min mamma masserade mig idag då, gjorde det så fruktansvärt ont och varje gång hon ens rörde littegrann, gick det upp i huvudet - som stickningar. Nu har jag även fått en svullnad i högra sidan av nacken, och inte bara lite. Det gör väldigt ont när jag rör där.
Sen är det ju knölen såklart också. Jag kan känna den innifrån, den är inte så stor men känns ändå, och ont gör det med.
Det konstiga är också att smärtan går enbart över högra sidan. Jag har även problem med högra ögat, ser sämre med det.
Det finns några mer symptomer, men det är väl de viktigaste.
Nu vill jag inte tro det värsta direkt, och jag har faktiskt ingen aning om det kan vara en hjärntumör eller någonting annat.

Mina föräldrar vägrar tro på det heller, de tror att jag bara har ryggproblem. :/


   
Citera

En sak du skulle kunna göra är att uppsöka en doktor, för att kontrollera det.


   
SvaraCitera

Gå till doktorn om du är orolig. Har du ont i kroppen är det anledning nog. Är du under 18 är det gratis, annars väl spenderade 140:- :3.


   
SvaraCitera

Om du inte får något vettigt svar här, menar jag.


   
SvaraCitera

Fågel i det blå:

Om du inte får något vettigt svar här, menar jag.

Won't happen. Ingen här kan helgarderat säga vad hennes besvär kommer ur..


   
SvaraCitera

doktor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, självklart.

Problemet är att mina föräldrar är riktigt envisa om det. Jag har ett litet ryggproblem med, och de tror att det bara kommer därifrån. Eller att jag fått någon kallström som get mig inflamation i musklerna.

Nåja. Ska nog uppsöka läkare ändå. Ville bara veta lite mer om det innan jag bestämmer mig.


   
SvaraCitera

alltså, jag tror inte man känner just hjärntumörer utifrån som knölar, skallbenet sitter ivägen. fast du ska ju kolla upp det ändå, även om det inte nödvändigtvis är ngt farligt så är det ju nåt som du skulle må bättre om du blev av med.


   
SvaraCitera

msssssS:

Problemet är att mina föräldrar är riktigt envisa om det. Jag har ett litet ryggproblem med, och de tror att det bara kommer därifrån. Eller att jag fått någon kallström som get mig inflamation i musklerna.

Hur gammal är du?

msssssS:

Ville bara veta lite mer om det innan jag bestämmer mig.

Äsch då, det är det läkare är till för. Ryggproblem och eller smärta skall man inte ha det heller, fakiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Hur gammal är du?

16.

Hampie:

Äsch då, det är det läkare är till för. Ryggproblem och eller smärta skall man inte ha det heller, fakiskt.

Haha, jo självklart.


   
SvaraCitera

msssssS:

16.

Dåså, inga problem att gå dit själv heller då :3. Bara du har ett eget leg är saken biff :3.


   
SvaraCitera

Uppsök läkare omgående för magnetröntgen! Bra att vara på den säkra sidan.

Är förhoppningsvis och troligen något helt annat. Symptom som: har "väldigt ofta huvudvärk, och får illamåenden. Jag är tröttare än vanligt och känner mig oftast värdelös, som att hjärnan inte orkar med någonting." är det många som har, men sen nämnde du några andra som inte låter helt vanliga. Kolla upp det[y]


   
SvaraCitera

Låter som nån form av muskelknuta


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera