Aviseringar
Rensa alla

Hjärntumör?


Ämnesstartare

Har haft en konstant huvudvärk i 12 veckor, mycket illamående och sen i lördags fick jag kramper. Kan det betyda att jag har en hjärntumör?
Vi har varit på sjukan myckert nu ca 10 ggr utan att sjukan gjort nåt förutom nu sista gången då dom bestämde sig för att röntga mitt huvud och det bestämde dom för 3 veckor sedan... och jag har fortfarande inte fått nån tid för röntgen. Borde dom inte vara snabbare om det kan vara tecken på nån hjärntumör?


   
Citera
Ämnesetiketter

Sluta blåsa upp detta.


   
SvaraCitera

Håll käften Macktorsk . Jag förstår att du är rädd, men ta det lugnt. Du som individ är stark och har säkert inte cancer. Men ifall du har det så kommer du att få hjälp. Ifall vi har renaste vattnet i världen så är en röntgen säkert inget problem.


   
SvaraCitera

har du nyligen börjat med p-piller kan ju besvären gå över helt om du slutar med dem. Så var det för mig. Men jag antar att det redan är gjort ifall du varit så mycket i kontakt med vården.


   
SvaraCitera

Smurfan:

Borde dom inte vara snabbare om det kan vara tecken på nån hjärntumör?

jo


   
SvaraCitera

Hej!

Dessa symtom kan tyda på mycket. Jag ska inte ljuga, det kan vara hjärntumör men jag tror inte detta, efter som läkare kontaktar personen direkt, det vill säga högst 1vecka efter. Man kan se att någon har tumör genom röntgen eller blodprover. Det är antagligen något som heter kronisk migrän. Migrän är stark huvudvärk, ofta så blir man illamående och får kräkningar.

Krya på dig!


   
SvaraCitera