Aviseringar
Rensa alla

Hjärtproblem?! vad gör man?


Ämnesstartare

Har sedan ett par månader haft väldigt hög puls för ingenting. När jag har mätt pulsen har den som högst varit kring 140slag/min vilket är rätt så högt.

Nu har jag även märkt att mina hjärtslag är väldigt ojämna och konstiga. Dem går från långsamt till snabbare hela tiden med olika intervaller ibland 2 slag snabba och 1 slag långsamt. Jag har även märkt att det ibland stannar upp. Det känns som att hjärtat stannar för en liten stund.
Väldigt obehagligt!

Det känns även som att hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen och det fullkomligt rusar där inuti. Ska man söka läkare och kolla upp det? Har hjärtsjukdom i släkten också.

Är även sjuk sedan tidigare vilket medför smärta och oro, har nått fel med magen/tarmen/ev nått gynekologisk (befinner mig under utredning för detta).

Någon som känner igen sig eller vet vad jag ska ta mig till?


   
Citera

Ring sjukvårdsrådgivningen på 1177. De borde ha koll på vart du ska vända dig. Gissar att de kommer säga åt dig att skaffa en tid på din vårdcentral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

1177.

Det går inte att ringa dit då mitt län inte hör till dem..


   
SvaraCitera

Drop-in hos valfri vårdcentral, så kan de kolla blodtryck och EKG, osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen i klubben. Jag har upplevt ungefär samma saker i snart fem månader. Tar sen två månader tillbaka betablockerare, som till en början hjälpte, men nu börjar problemen komma tillbaka.

Inga läkare har hittat nåt svar, eller ens nåt fel. Jag har varit på akuten, samt ett närsjukhus och en vårdcentral - totalt cirka 15 besök. [smile]

Hoppas du lyckas bättre än jag och blir fri från problemen.


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Någon som känner igen sig eller vet vad jag ska ta mig till?

Men jisses, gå till doktorn.


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Det går inte att ringa dit då mitt län inte hör till dem..

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=23221&PreView=

Här, ring din lokala sjukvårdsupplysning istället.


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Det går inte att ringa dit då mitt län inte hör till dem..

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=23221&PreView=

Här, ring din lokala sjukvårdsupplysning istället.


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Nu har jag även märkt att mina hjärtslag är väldigt ojämna och konstiga. Dem går från långsamt till snabbare hela tiden med olika intervaller ibland 2 slag snabba och 1 slag långsamt. Jag har även märkt att det ibland stannar upp. Det känns som att hjärtat stannar för en liten stund.

Jag har precis som dig, jag började upptäcka problemen för 5 år sedan, skriv gärna hur det har gått för dig, ifall du sökt hjälp o så. Vill gärna veta.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Välkommen i klubben. Jag har upplevt ungefär samma saker i snart fem månader. Tar sen två månader tillbaka betablockerare, som till en början hjälpte, men nu börjar problemen komma tillbaka.

Har vi alla astma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lindgren4:

Har vi alla astma?

Jag har inte astma, nej.

Dock har jag fått ont i hjärtat när jag andas när jag tränar. Så nu blir jag livrädd och tror jag ska dö på löpbandet varannan dag. [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Penstrokes:

Dock har jag fått ont i hjärtat när jag andas när jag tränar.

Det beror bara på att du är otränad. Jag upplever samma sak varje gång jag måste gå till kylskåpet för att hämta godis. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det beror bara på att du är otränad. Jag upplever samma sak varje gång jag måste gå till kylskåpet för att hämta godis. [n]

Menar du allvar? Jag har aldrig hört nån som faktiskt fått ont i hjärtat vid inandning vid ansträngning endast på grund av dålig kondition?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag ingen hjärtdoktor men om du känner så där ganska ofta eller tom. får attacker ska du givetvis söka vård. Om du känner att det blir akut, tveka inte. Hellre att du kommer till sjukhuset i onödan än att du kollapsar livlös el dylikt?

Hoppas jag inte skrämmer dig alltför mycket.


   
SvaraCitera
Åtta

Penstrokes:

Jag har aldrig hört nån som faktiskt fått ont i hjärtat vid inandning vid ansträngning endast på grund av dålig kondition?

Jag har då upplevt det typ varje gång jag ansträngt mig själv fysiskt. Speciellt om jag springer eller gör något annat som kräver kondition.


   
SvaraCitera