Aviseringar
Rensa alla

Hjärtproblem?! vad gör man?


Ämnesstartare

Åtta:

Jag har då upplevt det typ varje gång jag ansträngt mig själv fysiskt. Speciellt om jag springer eller gör något annat som kräver kondition.

Är du säker? Få ont i lungorna osv, blodsmak i munnen och generella andningssvårigheter är jag van vid. Det har jag alltid fått när jag ansträngt mig, eftersom min kondition alltid varit skit.

Att faktiskt få hugg i hjärtat, specifikt, vid varje inandning, kombinerat med puls på 220+ och stenhårda hjärtslag, har jag aldrig upplevt tidigare.


   
SvaraCitera
Åtta

Penstrokes:

Att faktiskt få hugg i hjärtat, specifikt, vid varje inandning, kombinerat med puls på 220+ och stenhårda hjärtslag, har jag aldrig upplevt tidigare.

Då är du inte i så dålig form som du tror. [wink] T.o.m. back in the day när jag spelade handboll flera gånger i veckan i flera år så kände jag av sådant vid extra hög grad av ansträngning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då är du inte i så dålig form som du tror. [wink] T.o.m. back in the day när jag spelade handboll flera gånger i veckan i flera år så kände jag av sådant vid extra hög grad av ansträngning.

Hmm. Du kanske har rätt. Jag har bett min läkare ringa mig imorn och ska fråga honom, bara. Skulle bli väldigt glad om det du säger stämmer och det faktiskt är ofarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Tar sen två månader tillbaka betablockerare, som till en början hjälpte, men nu börjar problemen komma tillbaka.

Varför tar du betablockerare? Nyfiken.

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.


   
SvaraCitera

sylar:

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.

Det är inte farligt om man inte tränar extremt hårt och om man inte äter en väldigt hög dos. Vet pga läkare och har stoppat i mig betablockerare i hundra år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Varför tar du betablockerare? Nyfiken.

Arytmi, hårda hjärtslag, hög puls etc.

sylar:

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.

Det ska inte vara nån fara, enligt min läkare. Och jag tar 50 mg, vilket är en rätt låg dos.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Arytmi, hårda hjärtslag

Det har jag definetivt.
Men ellerhur är det något du bara får för dom problemen, vilket man inte behöver ta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lindgren4:

Men ellerhur är det något du bara får för dom problemen, vilket man inte behöver ta?

Yep. Men nu har det blivit värre igen.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Yep. Men nu har det blivit värre igen.

Jo men dehär kommer ju o går, e värre ibland, ibland bättre..
Jag vill inte gärna gå iväg, nu när jag ser fler med samma problem känns de ju lite tryggare att det finns folk som lever på lixom. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch vad obehagligt [sad]
Hoppas verkligen du kommer tillrätta och får hjälp av någon som är kunnig på området! Det är nog farligt för oss amatörer att gissa, bättre att du pratar med en läkare.
Hjärtat ska man vara rädd om så det är bättre att söka hjälp en gång för mycket[smile]


   
SvaraCitera