Aviseringar
Rensa alla

HJALP


Ämnesstartare

Jag har haft en fotvårta i snart 4 år, jag har provat typ allt, frysning, transversal, vårtfri, fila och fila. Ingenting fungerar. Först hade jag 3 st och nu bara 1 kvar. Det sägs att det finns en "huvudvårta" och jag antar att det är den!

Någon som vet hur jag bilr av med detta? Det är fult och äckligt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Rakblad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vårdcentral?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min mamma hade en sån, hon var tvungen att ''operera''. en liten lätt operation som varade i 10 min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte så säker på att det är en bra idé, om man inte ens ska fila för att huden sedan hårdnar ännu mer känns det inte helt topp att försöka raka bort den, det kommer bara börja blöda asmycket som det gjorde när man filar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit på vårdcentralen 3 gånger men de hjälper inte. De säger alla olika saker och inget av de dem sagt har hjälpt.


   
SvaraCitera

De brukar försvinna efter några år bara huxflux, det gjorde mina hade jättemånga på händerna och fötterna för några år sen, nu är alla borta. Fast det som gäller är att kväva dem så att de inte får någon syre, det kan hjälpa men ingen garanti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kluckandehav:

Jag har varit på vårdcentralen 3 gånger men de hjälper inte. De säger alla olika saker och inget av de dem sagt har hjälpt.

säg att du vill en läkare ska ta bort det?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

De brukar försvinna efter några år bara huxflux, det gjorde mina hade jättemånga på händerna och fötterna för några år sen, nu är alla borta. Fast det som gäller är att kväva dem så att de inte får någon syre, det kan hjälpa men ingen garanti.

Jag vill också bli av med mina huxflux! Men det har gått 4 år, börjar bli lite trött på det här nu.

Kakaoxo:

säg att du vill en läkare ska ta bort det?

Jo visst kan de väl frysa den, men nu finns ju samma grej att köpa på apoteket och de hjälpte inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kluckandehav:

Jo visst kan de väl frysa den, men nu finns ju samma grej att köpa på apoteket och de hjälpte inte

inte frysa, utan klippa bort det eller nåt sånt [shake] försök att smörja in den varje kväll då och ha strumpor på dig så ofta du kan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bedöva och elda bort den! [y]


   
SvaraCitera

kluckandehav:

Jag vill också bli av med mina huxflux! Men det har gått 4 år, börjar bli lite trött på det här nu.

Tog ganska långtid för mig att bli av med mina fyra-fem år tror jag att jag hade dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har något konstigt under min fot, vet ej om det är en vårta eller förhårdnad, vill inte försvinna heller[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kluckandehav:

Jo visst kan de väl frysa den, men nu finns ju samma grej att köpa på apoteket och de hjälpte inte

Kikade på apotekets hemsida. Det enda jag hittade där som fryser ner vårtor var Wartner, och det kommer bara ner i -56°C, på vårdcentraler använder de flytande kväve som är under -196°C. Mycket kallare alltså.

Läste dessutom nånstans att det kan hjälpa att måla över den med nagellack varje dag i ett par veckor. Prövat?


   
SvaraCitera