Aviseringar
Rensa alla

Hockeybögar och fotbollsfjollor [no-no]


Ämnesstartare

Genom min skolgång så har alltid folk varit elaka mot mig på idrotten pga av mitt dåliga sportsinne. Jag har aldrig brytt mig omsport eller ens någonsin försökt bry mig om det.

De som hackar är oftast extremt sportintresserade och är aktivt delaktiga i ett flertal idrottsgrenar.

Det jag inte förstår är att de fortfarande inte är särskilt bra på det de håller på med trots att de tränar flera gånger i veckan, de är rent ut sagt värdelösa om man jämför med sportstjärnorna som visas på tv.

Nu kommer vi till min poäng, jag har spelat musik och lyssnat på musik lika mycket som alla sportfånar tränar, och jag kan spela lika bra som vilken popmusiker som helst som är känd (inte klassisk musik). När jag då ska hacka på sportfånarna så tar de åt sig mycket hårdare än vad jag får göra när de hackar på mig, det blir helt plötsligt mycketvärre än när de hackar på mig.

Vad är skillnaden?

Varför är såna som håller på med hockey och fotboll förstörda i hjärnan?

varför blir de aldrig lika duktiga som de på tv när de tränar hela tiden?

Kan inte folk respektera att alla är bra på olika saker. [tired]


   
Citera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

varför blir de aldrig lika duktiga som de på tv när de tränar hela tiden?

Man behöver träna extremt mycket för att bli riktigt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

rent ut sagt värdelösa om man jämför med sportstjärnorna som visas på tv.

too_bored_to_die:

och jag kan spela lika bra som vilken popmusiker som helst som är känd

För att det är lättare med musik än med sport.


   
SvaraCitera

Folk borde ju röra på sig , dom kanske tyckte du var lat?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Robert_sS:

Man behöver träna extremt mycket för att bli riktigt bra

Det räcker oftast inte bara med massa träning för att bli en superstjärna eller proffs över huvud taget. De som lyckas har nåt extra, kanske är det genetiskt men jag anser att alla har olika förutsättningar att nå långt.

too_bored_to_die:

Vad är skillnaden?

Skillnaden är nog att för att lyckas fullt ut i t.ex. fotboll så är det så sjukt mycket olika egenskaper man måste ha, speluppfattning, bollsinne,teknik,snabbhet,fysik you name it. Man behöver såklart inte ha alla egenskaper men iaf en hel del för att spela i en högre liga. När det gäller instrument så tror jag det är lättare att nå upp till en skaplig nivå, man kan inte säga att poplåtar ligger på samma nivå i svårighetsgrad som metal t.ex. så om man drar en parallell kan man säga att poplåtar är ungefär på samma nivå som en medelmåttig fotbollspelare som kanske spelar i div 4. Sen de som spelar i engelska högstaligan på tv är de som är lite skickligare och kan spela mycket svårare och snabbare riff och solon. Jag vet inget om dig men har du vad som krävs för att klara av en konsert med ett metalband rent musikaliskt? Om svaret är nej så borde du tänka efter lite innan du förväntar dig att fotbollsnördarna ska vara lika bra som spelarna på tv:) I poplåtarna du klarar av att spela är det troligen sångaren som är viktigt och bandet kan bestå av vilka musiker som helst.

too_bored_to_die:

Varför är såna som håller på med hockey och fotboll förstörda i hjärnan?

Jag spelar fotboll på en "usel nivå" som du beskriver det, div 6 närmare bestämt och jag anser mig inte förstörd i hjärnan. aldrig retat nån på idrotten eller så och jag är typ ensam i klassen som sportfåne. snarare dom som retar mig för att jag tar i för hårt eller svettas för mycket.^^

Vill du ha mer svar eller inte förstår allt så är det bara att fråga på:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coffz:

Det räcker oftast inte bara med massa träning för att bli en superstjärna eller proffs över huvud taget. De som lyckas har nåt extra, kanske är det genetiskt men jag anser att alla har olika förutsättningar att nå långt.

Nee, man måste ju ha något lite extra. Men till stor del är det träning.


   
SvaraCitera

Robert_sS:

Nee, man måste ju ha något lite extra. Men till stor del är det träning.

Jo för att nå sin max-kapacitet så är ju träning the only way men sen har ju alla olika max-kapacitet. Vem som helst kan inte bli christiano Ronaldo med träning, krävs något alldeles extra. Har svårt att tro att någon i div 6 hade kunnat spela i Premier League med optimal träning. Men varför inte Superettan eller Allsvenskan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coffz:

Jag vet inget om dig men har du vad som krävs för att klara av en konsert med ett metalband rent musikaliskt?

vem som helst klarar av att spela metal med ett par års övning. och musik handlar bara om konst ifall man ska lyckas, inte många band som faktiskt kan spela instrument. Fotboll handlar väl också om konst på något vis?

Jag menar att folk borde vara bättre än vad de är på sport med tanke på vad mycket de tränar, de borde sluta vara aggressiva och hålla sig till tränandet. [no-no](då pratar jag bara utifrån mina egna erfarenheter) Jag hamnade i en såkallad fotbollsklass när jag började grundskolan... de som var snälla mot mig var också de som var bäst på att spela fotboll. [y]

Jag har mer emot hockeybögarna, faktiskt och så går de så roligt med deras hockeyrövar. Hockeyfrillan [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edit: all musik är populärmusik (inklusive den tyngsta dödsmetallen), utom tex jazz och klassisk piano tex mozart.


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

vem som helst klarar av att spela metal med ett par års övning. och musik handlar bara om konst ifall man ska lyckas, inte många band som faktiskt kan spela instrument. Fotboll handlar väl också om konst på något vis?

Jo det tror jag nog är möjligt, precis vem som helst kan nog inte lära sig att köra solon som världens bästa gittarister. Men jag tror fortfarande att det är lättare att lära sig ett instrument än en hel sport. Visst ingår det en slags konst i fotboll, men det är en så liten del, vissa tekniska spelare är beroende av sina snygga tricks för att spela på sin bästa nivå medan folk med sämre teknik spelar fult men effektivt istället för vackert. Men konsten är värdelös om man inte har andra bra egenskaper. Sen tror jag att mentaliteten spelar in på ett helt annat sätt i idrott än för en artist. Vissa är vinnarskallar men vissa är helt enkelt inte beredda att ge allt.


   
SvaraCitera

pics or stfu


   
SvaraCitera

Det blir något speciellt med lag. Alla hackar inte och så men det blir en viss chargong i ett lag. Men dem som inte blir lika bra som proffsen är att det krävs så mycket som coffz sa. Man måste vara något av ett underbarn. Även om man inte tycker spelarna i allsvenskan är så bra är de ändå underbarn, de har kondition, speluppfattning, teknik och massa andra egenskaper.


   
SvaraCitera

davvelito:

Även om man inte tycker spelarna i allsvenskan är så bra är de ändå underbarn, de har kondition, speluppfattning, teknik och massa andra egenskaper.

Väldigt bra ord på det jag försökt förmedla 😛 är man så pass bra att man kan leva på sin sport så är man ovanligt talangfull. de som slutligen kan leva på sitt fotbollspelande är en mycket liten del av de som utövar sporten. De flesta hamnar i lägre divisioner hur mycket de än tränar, folk som tränar mycket behöver inte bli bra samtidigt som personer som tränar lika mycket eller mindre kan utvecklas mycket mer. It's all about the genes!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coffz:

Vissa är vinnarskallar men vissa är helt enkelt inte beredda att ge allt.

det är lika svårt att bli rocklegend som sportlegend. det är lika svårt att hamna på en ok nivå. Jag är inte en känd musiker, men det börjar ta fart en aning iaf. Jag vet inte vad man ska gärmföra med eftersom jag inte kan något om sport.

Men jag kan tala om för dig att det är lika svårt att lyckas inom musiken som sport, fast det handlar mer om företagsamhet och konstnärlighet när det gäller musik.

Notera att jag tycker det är LIKA svårt, det jag är ute efter är att idioterna inte ska klanka ned på folk..


   
SvaraCitera

coffz:

De flesta hamnar i lägre divisioner hur mycket de än tränar, folk som tränar mycket behöver inte bli bra samtidigt som personer som tränar lika mycket eller mindre kan utvecklas mycket mer.

I musiken kan man leva på att förmedla känslor och så med. Men som sagt många som börjar spela i lägre divisioner när de ska välja, själv spelar jag i div 6. Man säger att de är vem som helst som kan spela där. På ett sätt är det de, men de är bra klass på individer, det är med samspelet som inte funkar. Fast om man har ett bra lag, kan man ha en mindre bra spelare i laget. Därför kan vem som helst spela där. Men jag känner folk som är riktigt bra på sina sporter, i mina ögon när jag sett dem med egna ögon är de helt sjuka, då vill man inte veta hur de är att se Gerrard, Henry, Zlatan och andra spelare.


   
SvaraCitera