Aviseringar
Rensa alla

Hockeybögar och fotbollsfjollor [no-no]


too_bored_to_die:

det är lika svårt att bli rocklegend som sportlegend.

Det stämmer, legend är nog lika svårt.

too_bored_to_die:

Men jag kan tala om för dig att det är lika svårt att lyckas inom musiken som sport, fast det handlar mer om företagsamhet och konstnärlighet när det gäller musik.

Jo de är nog rätt sant, men som sagt det handlar om konst, företagsamhet men även om KONTAKTER!!!

too_bored_to_die:

Notera att jag tycker det är LIKA svårt, det jag är ute efter är att idioterna inte ska klanka ned på folk..

Nej de ska det inte, för om man förklarar vad man gör...man springer runt med massa pojkar och jagar en boll....låter helt sjukt( men jag gör det ändå, det är kul)


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

et är lika svårt att hamna på en ok nivå.

Jag kan inte hålla med där, beroende på vad du räknar som en ok nivå, menar du som en som skulle kunna platsa i ett band och att spela fotboll på en sådan nivå som du tycker är okej vilket verkar vara tv så är det svårare med fotbollen definitivt.(lång mening utan avgränsningar men jag är trött,du fattar nog)

too_bored_to_die:

Men jag kan tala om för dig att det är lika svårt att lyckas inom musiken som sport, fast det handlar mer om företagsamhet och konstnärlighet när det gäller musik.

Det kanske kan stämma, men nu handlar det väl om hur lätt man blir tillräckligt bra och det är helt olika nivåer.


   
SvaraCitera
Papper

JAg förstår att du blir arg men t.ex fotbollspelare på TV är ju typ dom bästa som finns, jag misstänker att du inte är lika bra som dom absolut bästa inom popmusiken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coffz:

Jag kan inte hålla med där

Du har nog fattat vid det här laget att det inte handlar om att kunna tex spela just det solot metallicas gitarrist drar till med på nån platta. Det handlar om att förstå sig på musik och kunna skapa musik på en ok nivå, det går inte att jämföra olika musiker. jag tycker tex att white stripes gitarrist är bättre än metallicas, fast han skulle nog endå inte klara av att spela metallicas låtar på samma sätt.

låt oss säga på det här viset, att bli signad på ett ok skivbolag är ungefär som att hamna i elitserien i hockey, man får betalt men det går segt i början. att hamna på z-tv är lite som att lyckas bra i elitserien. osv. det går hur långt som helst, men jag tappar metaforer pga min dåliga allmänbilding om sport [bigsmile]

Jag själv är ganska på gång.. ungefär som att vara påväg att bli uttagen till bänkvärmare (om man nu kan bli det[cute]) till något mindre lyckat lag i elitserien ungefär [tard]

Jag tror inte heller att jag kommer lyckas men jag ger inte upp för det, precis som när ni går på träningarna bara för att få lira lite boll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ni som retar folk som inte kan fånga en boll, sluta! [no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen för dom ser chansen att hävda sej och visa hur bra dom är och visa sin status i det genom att poängtera ut för alla hur dålig du är och hur bra dom är. Jag skulle aldrig ta åt mej av nån sån skit, jag är inte häller sportintresserad ^^ så skulle inte bry mej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

jag misstänker att du inte är lika bra som dom absolut bästa inom popmusiken?

Nej men jag blir inte iaf spydig mot folk som inte kan hålla i en gitarr, inte kan sjunga en ton, eller inte vet hur hur man spelar trummor som 70% av sportfånarna blir när jag inte kan kasta en boll rakt.

Jag har startat den här tråden för att få idioterna att tänka en extra gång innan de klagar.


   
SvaraCitera
Papper

too_bored_to_die:

Nej men jag blir inte iaf spydig mot folk som inte kan hålla i en gitarr, inte kan sjunga en ton, eller inte vet hur hur man spelar trummor som 70% av sportfånarna blir när jag inte kan kasta en boll rakt.

Ah, det är sant, jag menade inte att hålla på sportfånarnas sida.

too_bored_to_die:

ag har startat den här tråden för att få idioterna att tänka en extra gång innan de klagar.

[y][cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

så skulle inte bry mej 🙂

Jag lärde mig att inte bry mig ganska snabbt, grundskolan var värst eftersom jag hamnade i en fotbollsklass. Vi var typ 4 st som inte hade något med fotboll att göra, jag occh min vän simon brukade reta dem lite extra genom att kast iväg bollarna för dem ( fick rätt dåligt betyg[bigcheers])

På gymnasiet var det bättre, jag sket i att de var dryga och körde mitt eget race. Ibland spelade jag seröst för att förvåna dem, gjorde massor med mål på innebandyn en gång bara för att de trodde att jag inte kunde alls, ingen täckte mig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Ah, det är sant, jag menade inte att hålla på sportfånarnas sida.

[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

Nu kommer vi till min poäng, jag har spelat musik och lyssnat på musik lika mycket som alla sportfånar tränar, och jag kan spela lika bra som vilken popmusiker som helst som är känd (inte klassisk musik).

Nu ska vi inte ta i va? Lika lite som jag kan bli lika bra som Kaká på fotboll kan du bli lika bra som Jimi Hendrix på gitarr. Bra blir man inte genom att kunna göra precis allt som de gör.

Det är inte svårt titta på och apa efter de bästa, svårigheten ligger i att i praktiken utföra det de gör i de situationerna.

Så din jämförelse faller en aning på att de som fortfarande tränar dagligen faktiskt kan göra det de bästa gör på tv, precis som du lika bra kan spela vissa musikstycken lika bra som artisterna kan, men i båda fallen så krävs något mer än så för att bli något.

Sen varför det är vanligare att sportkillarna retas mer i skolan är väl för att idrott helt enkelt har en större roll i skolan än vad musik har, i alla fall i grundskolan. För jag antar att det även hos er spelades mer fotboll på rasterna än fiol. Därmed är de som är bra sport betydligt fler än de som är duktiga på musik och därför är det fullt naturligt att det bland dem också kommer finnas en och annan nöt.

Så nu ska vi inte vara bittra.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

lika äckliga som fjortisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Nu ska vi inte ta i va? Lika lite som jag kan bli lika bra som Kaká på fotboll kan du bli lika bra som Jimi Hendrix på gitarr. Bra blir man inte genom att kunna göra precis allt som de gör.

Musik handlar inte om att göra samma sak som någon annan, bara att kunna spela och skapa.

OF 5:

lika äckliga som fjortisar

[y][bigcheers]


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

Musik handlar inte om att göra samma sak som någon annan, bara att kunna spela och skapa.

Ja? Och varför drar du då upp som exempel att du kan spela lika bra som de bästa musikerna och jämför det med fotbollsspelande då det uppenbarligen inte har något med saken att göra?

Att överhuvutaget jämföra fotboll med musik känns en aning udda. Musik är något kreativt och är du en väldigt kreativ människa med stort musikintresse kan du troligen skapa bra musik utan att behöva anpassa hela ditt liv efter det, fotboll är ett spel där där 1000-tals faktorer och val spelar in om du blir bäst i världen eller inte.


   
SvaraCitera