Aviseringar
Rensa alla

Höftpiercing?


Ämnesstartare

Jag fyller 18 år om mindre än två veckor och jag har länge funderat att jag skulle pierca mig på min födelsedag, men har inte riktigt vart säker på vad jag skulle göra.

Jag har några piercingar i öronen och en i naveln och jag tänkte att nästa skulle vara i höften, här har ni en bild på hur det ser ut:

Jag är inte 100% säker på om jag ska göra det eller inte, så jag vill veta vad ni tycker om det?
Jag har gått lite upp och ner vikt den senaste tiden, tror ni att det kommer bli ett problem?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Tungan är snyggaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Tungan är snyggaste.

Jag tänkte också det, men jag bor fortfarande hemma och mina föräldrar skulle mörda mig 😛 Och jag är inte redo för intimpiercingar, så det är heller inget alternativ 😛


   
SvaraCitera

Well. Det är en surface piercing och dom är alla jobbiga att sköta. Dessutom sitter den ganska mycket ivägen där och blir nog lite svår att inte stöta till.

Risken är relativt hög att den migrerar eller att du får ärrbildningar vid hålen.

Fast det såg ju iof rätt fint ut.


   
SvaraCitera

CastlesMadeOfSand:

Jag har några piercingar i öronen och en i naveln och jag tänkte att nästa skulle vara i höften, här har ni en bild på hur det ser ut:

Nej nej nej och åter nej


   
SvaraCitera

det kommer väl bli konstigt om du har normalhöga jeans på dig?


   
SvaraCitera

CastlesMadeOfSand:

de hemma och mina föräldrar skulle mörda mig 😛 Och jag är inte redo för intimpiercingar, så det är he

Men om du fyller 18 så är du ju myndig. Nipple annars? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Men om du fyller 18 så är du ju myndig. Nipple annars?

Jag har funderat på det också, men tror inte jag är riktigt redo 😎 Jag vet, jag har stora krav... Det blir antingen höften eller några till i öronen tills jag är redo för bröstvårtan 😛 Det kommer ju göra liiiite ont i bröstvårtan ;-P


   
SvaraCitera

SLUTA PIERCA ER NÅN GÅNG!!! >.< Det är inte ens snyggt! Speciellt inte på ställen där det inte ens är något utstickande organ.

Detta var då min personliga mening, blir inte arg! Jag är snäll egentligen[smile]


   
SvaraCitera

Är det inte obehagligt att ligga på magen om man piercar sig i höfterna? Tänk om det blir infekterat och det rinner var längs magen.. 😮


   
SvaraCitera

Aldrig hört talas om höftpiercing tidigare, men det såg faktiskt rätt nice ut. Tycker personligen att du ska satsa på att göra en i tungan eller i bröstvårtan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

croatiansensation:

Är det inte obehagligt att ligga på magen om man piercar sig i höfterna? Tänk om det blir infekterat och det rinner var längs magen.. 😮

Det har ju inte vart några problem med naveln... Jag vet, det är helt olika piercingar, men jag har kunnat ligga på magen utan några problem, och jag har heller inte haft några större problem med mina andra piercingar...


   
SvaraCitera

Riktigt fräscht att ha på höften [smile]
Men blir det inte att man lätt fastnar i saker?

Men jag tycker du ska ta i tungan eller bröstvårta [blush][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chris1:

Tycker personligen att du ska satsa på att göra en i tungan eller i bröstvårtan

Som jag skrev tidigare så bor jag hemma och mina föräldrar skulle mörda mig om de såg mig med tungpiecing och jag är inte riktigt redo för bröstvårtan 😛


   
SvaraCitera

CastlesMadeOfSand:

Det har ju inte vart några problem med naveln... Jag vet, det är helt olika piercingar, men jag har kunnat ligga på magen utan några problem, och jag har heller inte haft några större problem med mina andra piercingar...

Okej 🙂

CastlesMadeOfSand:

Jag har gått lite upp och ner vikt den senaste tiden, tror ni att det kommer bli ett problem?

Om du går upp ganska mycket efter att du har piercat dig ser det nog ganska konstigt ut..


   
SvaraCitera