Aviseringar
Rensa alla

Högbegåvade begår folkmord


Ämnesstartare

Förintelsen var en grej som hände
När tredje riket fallit och den återstående eliten av Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei ställdes inför rätta under nürnbergprocessen så skedde förutom rättegångar även psykiska bedömningar och intelligenstest, resultatet visade tydligt att de flesta låg över eller ganska rejält över normalbegåvning, IQ på de åtalade såg ut såhär:

Hermann Wilhelm Goering (138)
Rudolf Hess (120)
Joachim von Ribbentrop (129)
Wilhelm Keitel (129)
Ernst Kaltenbrunner (113)
Alfred Rosenberg (127)
Hans Frank (130)
Wilhelm Frick (130)
Julius Streicher (106)
Walter Funk (124)
Hjalmar Schacht (143)
Karl Doenitz (138)
Erich Raeder (134)
Baldur von Schirach (130)
Fritz Sauckel (118)
Alfred Jodl (127)
Franz von Papen (134)
Arthur Seyss-Inquart (141)
Albert Speer (128)
Constantin von Neurath (125)
Hans Fritzsche (130)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_trials#Intelligence_tests_and_psychiatric_assessments

Dra vilka slutsatser ni vill av det.

Birkenau_end_line_09_0.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

drar slutsatsen att dessa kanske hade problem med empati (eller ja det är ju klart att de hade) pga är ju ej ovanligt att folk som har en hög intelligens inte fungerar riktigt "okej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: pga är ju ej ovanligt att folk som har en hög intelligens inte fungerar riktigt "okej"

Om du syftar på Stephen Hawking så är vi inte alla krymplingar ifall att du trodde det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta smarta brukar kunna genomföra sin mål och handlingsplaner effektivt; massmördare, vänstersympatisör eller högersympatisör. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns lika många högbegåvade som räddar liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Om du syftar på Stephen Hawking så är vi inte alla krymplingar ifall att du trodde det

empati har mig veterligen ingenting med ens fysik att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
drar slutsatsen att dessa kanske hade problem med empati (eller ja det är ju klart att de hade) pga är ju ej ovanligt att folk som har en hög intelligens inte fungerar riktigt "okej"

Wtf. 120-130 IQ är rätt högt, men fortfarande normalt. Har svårt att tro att de skulle funka mindre okej än andra


   
SvaraCitera

Avsaknad av hög EQ månne?


   
SvaraCitera
mynona

Det förvånar mig inte ett dugg. Som intelligent enligt IQ är det lättare att bli nihilist om man saknar EQ

Jag har ingen hög tanke om intelligensmätning. Jag har aldrig gjort ett test, men jag tänker göra det någon gång och genom mitt utan tvekan låga resultat känna mig stödd i min åsikt om att de e skväp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Avsaknad av hög EQ månne?

EQ är pseudovetenskapligt trams


   
SvaraCitera

Och sen så måste de väl krävas nån form utav intelligens för att rita upp en plan på hur man kan utrota ett folk på snabbast vis...


   
SvaraCitera

Kronotomi:

EQ är pseudovetenskapligt trams

Måste visa en artikel. Bitter-pelle.


   
SvaraCitera
mynona

Tråden kommer för övrigt lägligt, med tanke på en annan tråd nyligen som sade att högerpolitikens sympatisörer har högre "intelligens" ^^ Vilket stärker mig i min uppfattning ännu mer. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: en fortfarande normalt.

Nej, det är inte normalt som i att det är en norm. Normalintelligensen ligger på ca 85-115, där det över 115 är särbegåvat, i strikta termer. 130 är runt Mensas cutoff för medlemskap, vilket också är ca 1-2% av befolkningen. Det är inte extremt lite, men det är inte särskilt vanligt förekommande heller.


   
SvaraCitera