Aviseringar
Rensa alla

Högerparti


Ämnesstartare

Vilken parti ligger mest till höger?


   
Citera
Ämnesstartare

SD-M-KD-FP-C-S-MP-F!-V

Fast tvärtom haha, nu blev det V längst åt höger. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
SD-M-KD-FP-C-S-MP-F!-V

Fast tvärtom haha, nu blev det V längst åt höger. 😛

Ofta SD är mest åt höger? Vrf? i en intervju sa jimmie att hans parti inte är så mkt åt höger
köpte det, mest fö jag gillar hnm :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KD 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
KD 

Rödingajäveln: SD

"finns inga rätt eller fel" eller? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Ofta SD är mest åt höger? Vrf? i en intervju sa jimmie att hans parti inte är så mkt åt höger
köpte det, mest fö jag gillar hnm :$

lol

De kommer ur den högerextrema miljön, de röstar med högern, de för en konservativ, rasistisk och antifeministisk politik. Ju mer reaktionär man är, dvs. ju mer man vill bevara det rådande samhället eller gå bakåt i samhällsutvecklingen, desto mer höger är man. Ju mer progressiv man är, alltså ju mer man vill driva utvecklingen framåt mot ett nytt samhälle, desto mer vänster är man. Det är vänster-högerskalan. SD är det mest konservativa och bakåtsträvande partiet i riksdagen och alltså mest höger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: ju mer man vill bevara det rådande samhället eller gå bakåt i samhällsutvecklingen, desto mer höger är man

Va? DEt tycker jag inte :S vad har du för resonemang kring det? Måste man vara åt höger för att man är konservativ eller traditionell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Va? DEt tycker jag inte :S vad har du för resonemang kring det? Måste man vara åt höger för att man är konservativ eller traditionell?

Nähä men vad du tycker spelar ingen roll för det är defintionen. Du får väl ta upp det med de som hittade på skalan. Galen

Ja, är man politiskt konservativ så är man höger. Ju mer man är det desto mer höger är man. Är man progresssiv så är man vänster. Ju mer man vill framåt mot ett nytt samhällssystem och ersätta det gamla desto mer vänster är man. Längst ut på vänsterkanten vill man göra revolution. Längst ut på högerkanten vill man till varje pris förhindra samhällsförändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

"finns inga rätt eller fel" eller? :/

kd och sd är i princip samma parti så


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:
SD-M-KD-FP-C-S-MP-F!-V

Fast tvärtom haha, nu blev det V längst åt höger. 😛

en fråga ba: vad får dig att tycka att c är mer vänster än fp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

en fråga ba: vad får dig att tycka att c är mer vänster än fp?

Kan lika gärna byta plats på dem. Politiskt är de ju båda liberala högerpartier, tänkte nog mest att C kommunalt och deras gräsrötter är längre vänsterut
(om de inte lyckats skrämma bort dem helt med Stureplansliberalismen) än Folkpartiet.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: SD-M-KD-FP-C-S-MP-F!-V


   
SvaraCitera

C är ju traditionellt sätt jordbrukarnas socialdemokrater. Även om det låter förlegat så är det nog så att år 2014 ligger fortfarande C mer vänster om FP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

kd och sd är i princip samma parti så

oki men kd vill väl inte minska asylinvandringen som sd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
C är ju traditionellt sätt jordbrukarnas socialdemokrater. Även om det låter förlegat så är det nog så att år 2014 ligger fortfarande C mer vänster om FP.

trodde c ville sänka skatterna
å andra sidan verkar de vilja satsa mkt pengar på utveckling & ekologi, hur ska man få råd med det om man sänker skatter

Rödingajäveln: Nähä men vad du tycker spelar ingen roll för det är defintionen. Du får väl ta upp det med de som hittade på skalan.

kommunism & kapitalism? vadå vad jag tkr
vänster-höger skalan har inte enbart ngt att göra med hur liberal lr konservativ man ärFörvirrad


   
SvaraCitera