Aviseringar
Rensa alla

Högklackat


elr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

jag har så låga klackar som vardagsskor allt från 4-7cm o inga utav dom använder jag när det är snö
10cm har jag ba om jag ska på nåt spec
så har inga problem med att klackarna slits

min syster måste dock klacka om sina skor minst 1 gång i månaden. hon kör 10-13 varje dag utan när det är snö uhuhuhuh hon säger dock att hon är så van vid det nu så hon får mer ont i fötterna av platta skor. jag undrar om inte det bara är inbillning.

Nä det är inte som hon inbillar sig jag har med bara 10-15 cm klackar mest 12-13 och jag får också mer ont i platta skor fötterna vänjer ju sig vid klackar . Oki då är det kanske inget konstigt klacka om 1 gång i månaden själv jhar jag högklackat i snö med tycker det går bra om det inte är rent för halt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

skor är så fint vrf är det sjukt förjävligt på killar det vill man ju inte ens tänka sig

Kan inte svara på det är väl bara så det är tjejer som ska ha det


   
SvaraCitera

Emma 18:

Kan inte svara på det är väl bara så det är tjejer som ska ha det

är det genetiskt kanske att tjejer vill ha klackskkor mer och är finare i det.


   
SvaraCitera

Egen erfarenhet från en tjejkompis - hon skär ut lämplig storlek från ett cykeldäck eller med en jävligt skarp kniv från ett bildäck och jag garanterar att hennes klackar håller åratal eller snarare innan själva skon är utsliten eller har hon tröttnat rent allmänt på den INNAN klacken är utsliten.

Klistrar dit klacken gör hon med Super Expoxylim (bra) alt vanligt kontaktlim (sämre).


   
SvaraCitera

Rävpojken:

om klackskor är så fint vrf är det sjukt förjävligt på killar det vill man ju inte ens tänka sig

sett 1 kille som hadde klack skor och de va fint faktiskt ^^

skulle sj inte vilja ha de för de ls är de jätte obekvämt och dels vill jag inte se mer längre ut 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Egen erfarenhet från en tjejkompis - hon skär ut lämplig storlek från ett cykeldäck eller med en jävligt skarp kniv från ett bildäck och jag garanterar att hennes klackar håller åratal eller snarare innan själva skon är utsliten eller har hon tröttnat rent allmänt på den INNAN klacken är utsliten.

Klistrar dit klacken gör hon med Super Expoxylim (bra) alt vanligt kontaktlim (sämre).

Ahja det var ju smart bilgummi är ju starkt är väl mer om det skulle släppa då medv limmet för är ju stor påfrestning på klackarna


   
SvaraCitera

Rävpojken:

om klackskor är så fint vrf är det sjukt förjävligt på killar det vill man ju inte ens tänka sig

Rävpojken:

är det genetiskt kanske att tjejer vill ha klackskkor mer och är finare i det.

Image


   
SvaraCitera

Emma 18:

Ahja det var ju smart bilgummi är ju starkt är väl mer om det skulle släppa då medv limmet för är ju stor påfrestning på klackarna

Exakt, gummit i bildäck sliter man inte ut i första taget. Tänk på bilarnas burnout när de bränner gummi. Hållbart som fan. Därför är Super Epoxy att föredra. Har du inte sett reklamen där de limmar fast en enkrona på ett biltak och fäster en wire i enkronan o sedan lyfter de alltihop med en lyftkran och enkronan släpper inte från biltaket. [bigsmile]


   
SvaraCitera

För att hållfastheten i klackar är för låg för belastningen de utsätts för... det för att skon inte är konstruerad för att dess delar ska hålla så bra som möjligt.
slut. frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

För att hållfastheten i klackar är för låg för belastningen de utsätts för... det för att skon inte är konstruerad för att dess delar ska hålla så bra som möjligt.
slut. frågor

Fast själva klackarna håller ju för allt det är ju att det är för dåliga plast stift på dem


   
SvaraCitera

Nachac:

Knowledge, Love and Understanding

äh inte samma sak! [cute]

191 dalmatiner:

sett 1 kille som hadde klack skor och de va fint faktiskt ^^

skulle sj inte vilja ha de för de ls är de jätte obekvämt och dels vill jag inte se mer längre ut 🙁

aa alla skulle bli rädda om du kom me 20cm klack


   
SvaraCitera

Rävpojken:

äh inte samma sak! [cute]

Inte?


   
SvaraCitera

Nachac:

Inte?

Jo iofs utifrån vad jag skrev, men inte vad jag menade. [cool][blush]


   
SvaraCitera

Rävpojken:

Jo iofs utifrån vad jag skrev, men inte vad jag menade. [cool][blush]

Du menade mer:

Image

?


   
SvaraCitera