Aviseringar
Rensa alla

Högläsning för dina ev barn


Ämnesstartare

Cutenessoverload:

Ja, jag skrev ju jag kommer i alla fall läsa för mina barn Shockerad

mmm men du verkade svara utifrån hur dina egna föräldrar gjorde Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: mmm men du verkade svara utifrån hur dina egna föräldrar gjorde

Njaha ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej uhu har skrivit flera grammatiska fel mvh skäms


   
SvaraCitera
Paseo

isola: Ja ofta!

känns som en självklarhet för mig Glad jag brukade bli läst för innan jag skulle sova o det tyckte jag verkligen om. blev att man såg fram emot läggdags pga det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

känns som en självklarhet för mig Glad jag brukade bli läst för innan jag skulle sova o det tyckte jag verkligen om. blev att man såg fram emot läggdags pga det. 

Ja, det gör ju ofta barn trötta också. Att bara lägga ned ungen i sängen och sedan vänta sig att hen ska ligga kvar där och somna funkar ju sällan.


   
SvaraCitera
Paseo

isola:

Ja, det gör ju ofta barn trötta också. Att bara lägga ned ungen i sängen och sedan vänta sig att hen ska ligga kvar där och somna funkar ju sällan.

ja, exakt. sen tycker jag som du att det är viktigt att väcka barns intresse för böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Ja, ofta! Mina läste inte mycket för mig.


   
SvaraCitera
mynona

isola: Ja ofta!

Jag gillar öht att högläsa för folk som uppskattar det och gör det gärna för vänner, varför skulle ev barn vara ett undantag. Mamma läste ofta för mig under uppväxten


   
SvaraCitera

Kommer definitivt att ha högläsning för mina ugnar. Även ordna med simplare versioner av rollspelsäventyr som jag själv skriver.
Brukar också ha högläsning med partners och vänner osv, om de gillar det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja ofta!

Om d vill. 


   
SvaraCitera
höna

Läsa är bra. Kommer självklart läsa för ev barn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte. Personalen på barnhemmet gjorde dock det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: en på barnhemmet

var låg det någonstans? så tragiskt att de fortfarande existerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja ofta!

Självklart. Det är ett bra sätt att få upp deras intresse för böcker och det är en sån där mysig sak man kan komma ihåg ifrån barndomen.

Mina föräldrar läste väl sådär halvmycket för mig, mest "mini-böcker" eller vad de nu heter på riktigt, de kanske kallas för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen kan de få läsa lite för mig också, bara för att få träna högläsning. Det skulle vara fint.


   
SvaraCitera