Aviseringar
Rensa alla

Högre förväntningar *illa*


Ämnesstartare

ceew:

Varför ökar förväntningarna på ens partner ju äldre man blir?

Måste man inte viisa upp vilket lyxragg man lyckats få tag i som pojkvän? [surprised] ops! [crazy]

Nej men allvarligt talat, det är mkt vanligare än jag tror. Man vill väl "visa" upp de dyra fina smyckena eller kunna berätta hur "underbart" kära man är i ett förhållande och därmed ställs krav på killen? OCh att man vill skryta på hur "duktig" man varit som hittat en "bra" kille? Kan annars vara så att det är ett sätt att fånga en tjej på det sättet? Tror att det är ömsesidigt.

Att få mkt presenter och uppskattning av killen = bra kille ?
That's the question! [tard]


   
SvaraCitera

Jag gav mitt ex min tid, offrade nästan mina vänner offrade allt mitt kreativa och offrade nästan ungdomar.se helt.

Jag frågade honom om han offrat något för mig, om han gjort något för mig och han svarade "jag har offrat mina pengar för dig".

Det var äcklande, jag är inte ens dyr i drift lixom, kräver inte mycket pengar...

Killar suger. :/


   
SvaraCitera

Violine:

Jag frågade honom om han offrat något för mig, om han gjort något för mig och han svarade "jag har offrat mina pengar för dig".

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceew:

Men sen får många förväntningar på dyra halsband, dyr choklad etc etc..

finns det seriöst killar som köper sånt åt tjejer (då menar jag främst i sverige) ?
trodde det bara var i amerikanska filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig känts så för mig, men det finns säkert förhållanden där presenters värden spelar mycket roll. För mig låter det lite onödigt. Jag får hellre ett par söta trosor som var på rea än ett jättedyrt halsband, to be honest. Jag skulle nog använda trosorna mer.
Fast jag gillar att gå och fika. Och det kostar ju lite. Men då betalar man ju var för sig, eller så bjuder jag om hans studiebidrag inte räckt hela månaden.


   
SvaraCitera

Förväntar mig inga dyra halsband eller dyr choklad. Jag förväntar mig kärlek och kanske en symbolisk gåva vid speciella tillfällen. En symbolisk gåva kan lika gärna vara att han ger mig en massage eller whatever. Pengar skiter jag i.


   
SvaraCitera

Jag förväntar mig absolut ingenting. Det räcker att hon älskar mig och visar det lite då och då, dyra presenter och pengar är ingenting jämfört med det.


   
SvaraCitera

Jag tar kontanter också. [no-no][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Nja, hon väljer väl att bara intressera sig för killar hon vet har pengar. Men samtidigt så utnyttjar ju killarna henne för andra saker, så det går jämt ut [y]

Okej låter i mina öron lite sjukt [confused][cute]Men det är hennes liv..

Jellybeans:

Jag skulle aldrig ge bort massor dyra halsband till en flickvän, möjligtvis något på födelsedag/jul.
Upplevelser > saker

Nej men det är tanke sättet jag stör mig på att det är gåvan som är det stora och inte tanken bakom det..

Daybreak:

Att få mkt presenter och uppskattning av killen = bra kille ?

Jag tycker inte det :/ men finns dom som tänker så..

Violine:

"jag har offrat mina pengar för dig".

[n] sorgligt.. när du ändå ofrat något som jag iaf tycker är mer värt i ett förhållandet..

kimberlyjoness:

finns det seriöst killar som köper sånt åt tjejer (då menar jag främst i sverige) ?
trodde det bara var i amerikanska filmer.

Jag har haft mågra sådanna killar och jag bor helt klart i sverige..
Men jag menar mer när priset eller storlek brjar betyda mer än själva tanken och känslorna som finns bakom valet..

Chips:

Aldrig känts så för mig

Det är bra[rolleyes]

uppenbar:

Pengar skiter jag i.

Jo men massage och sånt är det bara tanke och handling runt och jag blir iaf gladare över det än en present köpt helt random på guldfynd..
Visst ett halspand kan också vara en fin gåva, om det är
tex för "hon/han kommer bli jätte fin i det och jag vill att hon ska kunna bära något jag har gett henne om hon vill, hon är underbar blablabla" det funkar det är fint om man tänker[cute]

Gryphon:

Jag förväntar mig absolut ingenting. Det räcker att hon älskar mig och visar det lite då och då, dyra presenter och pengar är ingenting jämfört med det.

Sunt tänkande[smile] blir på glatt humör av denhär tråden..
De flesta värkar ju ha bra värderingar och sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceew:

Jag har haft mågra sådanna killar och jag bor helt klart i sverige..

wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

wtf

Men visst det har såklart funnits kärlek med, men dom har på något vis missuppfattat en del när det lägger mer pengar än hjärta för att få det att fungera..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceew:

dom har på något vis missuppfattat en del när det lägger mer pengar än hjärta för att få det att fungera

i wouldnt mind


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också det där är dåligt. Är så illa om man bara kan visa sina känslor genom att köpa något dyrt. Men ibland är det bara svårt sätta ord på sina känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Tycker också det där är dåligt. Är så illa om man bara kan visa sina känslor genom att köpa något dyrt. Men ibland är det bara svårt sätta ord på sina känslor.

Jo det är sant, men då kan man ju alltid mena något med det man ger bort..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceew:

Jo det är sant, men då kan man ju alltid mena något med det man ger bort..

Ja, om man har svårt att ta till ord eller gester.


   
SvaraCitera