Aviseringar
Rensa alla

Högre IQ?


Ämnesstartare

Hej!

Är det nån som vet hur man kan öka sin IQ?


   
Citera

Plugga, läs, och lek mycket med former. [zzz]


   
SvaraCitera

går intedu kommer vara lika korkad hela livet[party] sorry bout your luck...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

går intedu kommer vara lika korkad hela livet[party] sorry bout your luck...

Haha [crazy]
Jag är inte korkad vill bara bli smartare..


   
SvaraCitera

iiddee:

Haha [crazy]
Jag är inte korkad vill bara bli smartare..

men det

farbror gugge:

går inte

[no-no]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Öka sin IQ? Jag trodde inte att det var möjligt, bara för att man lär sig fler saker får man väl fan inte högre IQ?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Öka sin IQ? Jag trodde inte att det var möjligt, bara för att man lär sig fler saker får man väl fan inte högre IQ?

IQ-testerna består ju av ordkunskap, faktadelar, matematik, och logisk tänkande. Så visst kan man träna upp det. Delarna där testpersonens korttidsminne utgör en avgörande faktor kan ju däremot bli svårare att träna.

[cheers]


   
SvaraCitera

IQ är väl, eller utger sig åtminstone för att vara, ens potential, så om man kan öka den försvinner hela meningen.


   
SvaraCitera

Jag och några till gjorde ett NO-arbete i nian som påvisade att man presterade cirka 3 % bättre på iqtest om man spelade datorspel några timmar först. [crazy]


   
SvaraCitera

Nachac:

IQ är väl, eller utger sig åtminstone för att vara, ens potential, så om man kan öka den försvinner hela meningen.

med tanke på hur testen är konstruerade så fungerar det ändå inte så, vare sig det är det som är meningen eller ej


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

med tanke på hur testen är konstruerade så fungerar det ändå inte så, vare sig det är det som är meningen eller ej

Suger i största allmänhet med andra ord. Tror att alla försök att mäta intelligens är dömda att misslyckas.


   
SvaraCitera

Nachac:

Tror att alla försök att mäta intelligens är dömda att misslyckas.

tror det också
förstår inte riktigt meningen med det överhuvudtaget


   
SvaraCitera

byt din hjärna mot någon annans


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror det också
förstår inte riktigt meningen med det överhuvudtaget

Neither do I. Skulle ändå inte ändra uppfattning om mig själv om jag så råkade ha IQ sju.


   
SvaraCitera