Aviseringar
Rensa alla

Högskola..?


Ämnesstartare

Går första året ekonomi men ska troligtvis byta till stylist nästa vecka och välja till högskoleförberedande ämnen.. Frågan är då, vad kan jag läsa på högkskolan och hur många år blir det på de olika ämnena? Finns det någon bra sida som man kan se sådant på? Har googlat runt men kan inte riktigt hitta något..


   
Citera

Jag fattar inte riktigt om du blandat ihop gymnasie och högskola eller vad fan du menar. Men om du sedan tänkt läsa vidare rekommenderar jag att läsa en vettig linje och inte någon jävla fjortisskit man aldrig får jobb på. Högskolan kommer bli jävligt mycket jobbigare för dig jämfört med de som läste något som faktiskt påminner om en riktig skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där "fjortislinjen" leder mig till yrket jag drömt om sedan femte klass. Du får tycka vad du vill, det förändrar ingenting.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag fattar inte riktigt om du blandat ihop gymnasie och högskola eller vad fan du menar. Men om du sedan tänkt läsa vidare rekommenderar jag att läsa en vettig linje och inte någon jävla fjortisskit man aldrig får jobb på. Högskolan kommer bli jävligt mycket jobbigare för dig jämfört med de som läste något som faktiskt påminner om en riktig skola.


   
SvaraCitera

larssonhelen:

Den där "fjortislinjen" leder mig till yrket jag drömt om sedan femte klass

Ett "yrke" det går 2000 sökande på varje jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ett "yrke" det går 2000 sökande på varje jobb.

Skippa det där snacket, varför tror du jag frågar om högskolor? Shit, har ni inte svar på min fråga så skriv inget alls för jag är mycket medveten om det där.


   
SvaraCitera

larssonhelen:

Shit, har ni inte svar på min fråga så skriv inget alls för jag är mycket medveten om det där.

Här finns det väl lite, lycka till osv tror d1 kmr behövas http://www.uu.se/utbildning/


   
SvaraCitera

Finns det dtylistutbildning på gymnasiet? Kan du inte läsa till frisör istället? Det är ju en jättedyr utbildning om man ska bekosta den själv men helt gratis om man tar den på gymnasiet. Man kanske inte får behörighet någonstans eftersom man bara läser a-kurserna i allt (tror jag. hade en frisör som sade det, tror jag)
Frisörer får ju lättare jobb än stylister i alla fall, och lär väl tjäna mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns det dtylistutbildning på gymnasiet? Kan du inte läsa till frisör istället? Det är ju en jättedyr utbildning om man ska bekosta den själv men helt gratis om man tar den på gymnasiet. Man kanske inte får behörighet någonstans eftersom man bara läser a-kurserna i allt (tror jag. hade en frisör som sade det, tror jag)Frisörer får ju lättare jobb än stylister i alla fall, och lär väl tjäna mer.

Jo, jag hade gärna gått frisör men det är såhär att jag kan vara väldigt känslig mot starka medel osv.. Dock är lönen för frisörer ganska skitig, men det finns absolut massa fler jobb inom frisörbranchen än stylistbranchen!


   
SvaraCitera