Aviseringar
Rensa alla

högskolan i jönköping


Ämnesstartare

Undrar lite om den här skolan, vilket jag kanske även kommer in på. Någon som har gått/går där? Om ja, hur är skolan, studentlivet osv?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

läste bögskolan

vrf läser jag alltid konstigt på dina rubriker??


   
SvaraCitera

freudian reading:

Lounge fact:

läste bögskolan


   
SvaraCitera

Brotip: sök till en riktig högskola istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gått där. på den utbildningen jag gick var det inte speciellt bra... många dåliga lärare och knäppa saker man fick lära sig. men det finns massvis med glada studenter. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Brotip: sök till en riktig högskola istället.

vadå är det en falsk högskola? Isåfall ge mig tips på riktiga högskolor.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ennie:

har gått där. på den utbildningen jag gick var det inte speciellt bra... många dåliga lärare och knäppa saker man fick lära sig. men det finns massvis med glada studenter.

vad för utbildning var det? Vad var det för knäppa saker? :p


   
SvaraCitera

Att man ligger i jönköping och kallar sig internationella handelshögskolan säger väl det mesta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Att man ligger i jönköping och kallar sig internationella handelshögskolan säger väl det mesta?

ja. man jag sökte ett basår och förmodligen kommer jag nog in dit (jag har för låga betyg, skämmigt :()


   
SvaraCitera

Anura:

ja. man jag sökte ett basår och förmodligen kommer jag nog in dit (jag har för låga betyg, skämmigt :()

Det är väl säkert en helt okej utbildning, poängen är väl att det finns många bättre ställen. Men det var kanske ingen hemlighet. Bättre att börja där än att misslyckas med att komma in på andra skolor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Det är väl säkert en helt okej utbildning, poängen är väl att det finns många bättre ställen. Men det var kanske ingen hemlighet. Bättre att börja där än att misslyckas med att komma in på andra skolor

jo. men svårt att komma in på alla bra högskolor när man har typ 11 eller 12 i snitt.


   
SvaraCitera

Anura:

jag sökte ett basår

Isåfall spelar det ingen roll att Jönköping är en muppskola. Dock bör du nog överväga att byta när du påbörjar din riktiga utbildning.

Anura:

jo. men svårt att komma in på alla bra högskolor när man har typ 11 eller 12 i snitt.

Skriv HP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Skriv HP.

för sent nu iaf. Jag orkar inte vara hemma och göra ett högskoleprov. Jag vill börja skolan nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlernen:

Isåfall spelar det ingen roll att Jönköping är en muppskola. Dock bör du nog överväga att byta när du påbörjar din riktiga utbildning.

till vilken? Efter basåret så måste man ju gå kvar i Jönköping går inte att söka vidare till något annat. Vilket skall jag söka då? Vilken skola som har basår?


   
SvaraCitera
Åtta

Anura:

Efter basåret så måste man ju gå kvar i Jönköping går inte att söka vidare till något annat

Inte då. Du kan när som helst söka till en annan skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Inte då. Du kan när som helst söka till en annan skola.

men då kan jag väl inte söka me de betygen som jag har fått i jönköping eller från basåret? Om jag söker en ny skola måste jag inte också söka ny basår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men då kan jag väl inte söka me de betygen som jag har fått i jönköping eller från basåret? Om jag söker en ny skola måste jag inte också söka ny basår?

jag har aldrig hört talas om att det skulle vara så. vad har du fått det från? betygen borde väl gälla alla skolor?

det jag tänker på är att om man läser basår får man förtur och kommer lättare in på ett program på samma skola efteråt (är inte säker på att det stämmer).


   
SvaraCitera