Aviseringar
Rensa alla

Högskolans medelålder.


Ämnesstartare

Jag har just sagt upp mig från mitt heltidsjobb och tackat ja till högskolan.

Har dock idag fått lite åldersnoja då alla exempel på elever är minst över 22 som nämns på högskolans hemsida.

Likaså berättar mina föräldrar om deras tid att det var väldigt få om ens någon som var under 20.

Så nu står jag där, har just tackat sagt upp mig från ett jobb jag inte trivdes med för att sätta mig vid skolbänken igen, en plats jag alltid trivts på. Men nu är jag rädd att jag kommer vara yngst och därför bli en s.k. "outcast".

Har jag gjort fel val? Och hur ser era erfarenheter ut om medelåldern?


   
Citera

man behöver ej säga hur gammal man är om inte ngn frågar, och även om de frågar kommer de väl automatiskt inte frysa ut dig för att du är 19[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öhm den är väl däromkring skulle jag tro. Men det är ju ingen brist på 19-åringar som kommer direkt från gymnasiet (finns dessutom vissa 18-åringar), iaf på LTU.
Jag ligger precis i snittet [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Äsch. I min "klass" så skulle jag gissa på att medelåldern ligger någonstans kring 21-22. Jag är själv 19, men några av mina närmre vänner där är mellan 22-29. Åldern känns inte som någon big deal längre. Jag vet inte riktigt varför, men det är ingenting som märks speciellt mycket ö.h.t.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har jag gjort fel val?

nej absolut inte :')

Jonnybravo91:

Och hur ser era erfarenheter ut om medelåldern?

skulle säga att en typisk högskolestudent är typ 20-25, men inte alls ovanligt att man är typ 18-19 när man börjar, var själv typ 18[party] och liksom, även om du skulle vara typ 1 år yngre än alla andra (vilket du nog inte kommer vara då det är ganska vanligt att börja på högskola direkt efter gymnasiet) så kan jag inte se varför du skulle bli "utstött" för det. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vet inte riktigt varför, men det är ingenting som märks speciellt mycket ö.h.t.

Nåt annat som inte märks är din närvaro vid fotbollspelet på Stuk [mad][blush] Soffpotatis!


   
SvaraCitera

Jag tvivlar på att du kommer att bli en outcast bara för att du är yngre än många andra.

Jag har läst en del kurser det här året, och jag är själv 19 år, och det fanns folk som var 30-40 år, men det de flesta var väl omkring 20-22 år kanske. Det var då aldrig några problem att umgås med folket man läste med. Detta var ju t.o.m. en kurs. Det lär ju bli mer gemenskap om man läser ett program.

Men men, jag tycker inte att du gjort ett fel val bara för att du kanske råkar vara yngre än de flesta. Så länge det är skola du vill gå på.


   
SvaraCitera
Åtta

Tickstart:

Nåt annat som inte märks är din närvaro vid fotbollspelet på Stuk

Heh. Har nog aldrig varit på Stuk när det inte är en restaurang. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misstänker att alla som läser samma grejs som jag gör kommer att vara 30+ [blush] Vet ej vart den fördomen kommer ifrån dock, det var nog för att när de intervjuade någon student så var han gammal och tunnhårig [n] Känns som att alla kommer säkert att vara män med [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mor var väl typ 40+ någonting när hon började plugga till dagisfröken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag är själv 19

damn har alltid tänkt mig dig som äldre
[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har jag gjort fel val? Och hur ser era erfarenheter ut om medelåldern?

I min klass var det många som var 19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har jag gjort fel val? Och hur ser era erfarenheter ut om medelåldern?

Nejdå 🙂
det goa med högskola/folkhögskola är att man kan umgås med alla åldrar där 🙂
Jag och den äldsta i min klass, tror han är 28, kommer bra överens t.ex
man ser inte alltid till åldern då, iaf inte dr jag går, utan man lär känna som man alltid lärt känna en ny klass [y]


   
SvaraCitera
Åtta

enhimmelskdrog:

damn har alltid tänkt mig dig som äldre

Fyller 20 om några månader, om det får dig att känna dig lite bättre. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fyller 20 om några månader, om det får dig att känna dig lite bättre. [rolleyes]

nä, trodde du var typ 22


   
SvaraCitera