Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprov


Ämnesstartare

Hej!

Jag ska nu snart göra högskoleprovet och förra gången fick jag resultatet: 0.55. Jag vill höja mig till åtminstone 1.0, vad bör jag göra för att nå detta resultat?

Alla tips är välkomna!


   
Citera

Plugga?


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Plugga?

Nejmen vilket bra tips. Faktiskt. 


Ts: Googla på tidigare frågor från högskoleprovet. Plugga. Sitt inte och nöt in det du känner dig säker på, för att det finns ingen poäng med det. Gör det som är svårt, gärna med kompisar eller föräldrar om det blir enklare eller mer motiverande då. 


   
SvaraCitera

Saile1337: vad bör jag göra för att nå detta resultat?

No offence, men kan du inte lista ut det själv så... kanske du skall sysselsätta dig med något annat? :$ 


   
SvaraCitera

Kolla igenom gamla högskoleprov, läs böcker för att få bredare vokabulär, träna extra på det du har problem med och var ordentligt utvilad när du skriver provet. 


   
SvaraCitera

Se till att inte fastna på frågor så du måste stressa i slutet av varje prov. 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag pluggade med hjälp av gamla prov när jag skulle skriva mitt. Det gjorde en jätteskillnad! Finns också bra appar som hjälper en plugga på ett roligare sätt, åtminstone till iphone/ipad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen! Vad fick ni på för resultat på provet? Och om ni har gjort det mer än en gång, hur mycket höjdes ni med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag pluggade med hjälp av gamla prov när jag skulle skriva mitt. Det gjorde en jätteskillnad! Finns också bra appar som hjälper en plugga på ett roligare sätt, åtminstone till iphone/ipad. 

Tips på appar? =) Vilka rekommenderar du?


   
SvaraCitera

Saile1337: Tack för tipsen! Vad fick ni på för resultat på provet? Och om ni har gjort det mer än en gång, hur mycket höjdes ni med?

jag har gjort det två gånger 1a fick jag 1,2 andra gången 1,6 så det går allt att höja sig en del. men jag hade bra jävla tur på mina chansningar den andra gången jag körde (jag är så gammal att jag skrev provet när det var annan struktur på det fler ord mindre matte) 


   
SvaraCitera

221493357_2cc143c7-bc64-4090-8fc8-4b76bf

jag övade på gamla prov och plöjde den här boken. den hjälpte mig en hel del


   
SvaraCitera
time
 time

Saile1337:

Tips på appar? =) Vilka rekommenderar du?

Tror appen heter högskoleprovet bara. 🙂


   
SvaraCitera