Divinator:Finns ingen åldersgräns
Divinator:Nästa år
zazzz:¤ Hur gammal är man när man får göra högskoleprovet?
zazzz:¤ Hur snart efter får man göra det igen om det inte skulle funka?
zazzz:¤ Finns det en maxgräns för hur många gånger man får skriva det?
zazzz:Men kan inte de på högskolan se att att man skrivit 8 gånger och låta det dra ner en
zazzz:Tänkte satsa på bägge;) Ska gå Natur-natur. Hade 310 poäng i nian, så jag kommer nog få skapliga betyg på gymnasiet med. Vill bara gardera mig lite, göra allt jag kan lixom
Mahad:haha, ska också börja i NV-NV och hade 315p i nian. Men skillnaden mellan oss är bara att jag inte ska satsa på högskoleprovet. Naturligtvis ska jag göra den OM mina betyg inte räcker till att komma in på den högskola/universitet som jag skall söka till.
Irrelevante:Pja, jag tycker nog att du bör skriva högskoleprovet ändå, om inte annat för att kunna säga: "jag har gjort det".
Kapitalistsvin:Du ska väl bli läkare? I dagsläget är det väldigt svårt att komma in med enbart 20,0 man behöver även ett +bra HP-resultat för att vara säker på att komma in.
Mahad:Alltså på KI och uppsalas universitet?
Mahad:De som har gått ut med 20,0 har ju slitit som djur för att förtjäna de betygen
Irrelevante:Men, om du tycker att det är orättvist, varför lägger du inte ner mer energi på högskoleprovet istället?