Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet


Ämnesstartare

Hej!

Mitt mål är att få 1.7 på högskoleprovet. Är 02a men går i tvåan på gymnasiet för att jag skippade F-klassen i grundskolan. Pluggar matte 3c, engelska 6 samt svenska 2 nu och undrar om det är möjligt med mina kunskaper, förutsättningar, chanser att åtminstone få 1.7 på högskoleprovet?

Har inga brister på mattedelen direkt, eller engelskan. Det är bara svenskan som brister då det bara kommer högakademiska svenska ord etc. Hur kan jag på bästa sätt plugga inför högskoleprovet och täcka mina brister?


   
Citera
time
 time

Har du gjort övningsprov och hur har det i så fall gått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Har du gjort övningsprov och hur har det i så fall gått?

Nej inte än, tycker du jag borde göra ett under samma tidsomsättningar som jag kommer ha på det riktiga högskoleprovet?


   
SvaraCitera
Kneg
 Kneg

Malonexd:

Nej inte än, tycker du jag borde göra ett under samma tidsomsättningar som jag kommer ha på det riktiga högskoleprovet?

Det är en bra idé, då får du en känsla av hur (svårt) det kan bli när du väl sitter där, och dessutom är högskoleproven ganska lika varandra varje år.


   
SvaraCitera

Det finns många appar man kan ladda ner som är bra stöd när det gäller pluggandet inför högskoleprovet. Sök på ”högskoleprovet” i AppStore eller vad du nu har på din mobil så borde det komma upp. Den bästa tror jag man får betala lite för, men det kanske är värt det i slutändan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiki_01:
Det finns många appar man kan ladda ner som är bra stöd när det gäller pluggandet inför högskoleprovet. Sök på ”högskoleprovet” i AppStore eller vad du nu har på din mobil så borde det komma upp. Den bästa tror jag man får betala lite för, men det kanske är värt det i slutändan. 

Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte precis som dig, ska även skriva ut alla papper, ha samma tidbegränsningar och raster. Sedan ska jag räkna ihop mina poäng och kolla vilket resultat jag skrivit 🙂


   
SvaraCitera

Du behöver inte ha läst många kurser för att skriva bra,et går bra med grundläggande gymnasiekunskaper.

Däremot gäller det bl.a. att kunna prestera under tidspress och att kunna många avancerade ord. 

Att plugga på gamla prov är också ett bra sätt att se var det går bra och avr det går dåligt, så du vet var du ska lägga krutet när du övar (och det är såklart en övning i sig också).


   
SvaraCitera