Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet - tjohoo


Ämnesstartare

Ni som har gjort högskoleprovet, får man papper och penna för att kladda på?


   
Citera

Vi fick kladda i uppgiftshäftet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEVER DONE IT! [mad] [cry] [n]


   
SvaraCitera

usch, ska anmäla mig snart och är rädd att jag kommer faila hårt på ORD-delen.[sad]


   
SvaraCitera

namensermanpo:

Ni som har gjort högskoleprovet

lycka till, hört att det är svårt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har hört att det är jättelätt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har för mig att man inte fick ta med sig eget papper för att kladda på. Penna fick jag ta med själv. Man har väldigt ont om tid på sig så man hinner knappast kladda nåt ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser verkligen framemot HP-provet! Har aldrig gjort det officielt innan och ska lägga ribban ganska högt.

Mitt mål är 1,7-2.0

Får jag under 1,7 blir jag knäckt! Alltså har jag råd med 26 fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när fan är det och när anmäler man sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Vi fick kladda i uppgiftshäftet.

ok, tack

tänkte mer på mattedelen där man kan behöva skriva ner räkningar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

för övrigt verkar det ganska enkelt faktiskt, träna på ord och gå igenom den matte man gjort på gymnasiet.

passaro:

när fan är det och när anmäler man sig?

man kan börja göra det den 15 augusti tror jag.


   
SvaraCitera

namensermanpo:

tänkte mer på mattedelen där man kan behöva skriva ner räkningar.

Det är inte direkt matte, du måste bara kunna tänka logiskt. Jag skrev nästan inte upp något alls, jag löste det mesta i huvudet. Men i diagram- och kartdelen kan du kanske behöva rita lite för att få en uppfattning av uppgiften ibland [smile]

Jag fick 1,2 och gjorde provet första gången i våras. Ni som räknar med 1,7 på första försöket kommer antagligen bli besvikna, det är väldigt få som får så bra första gången. Jag tyckte det svåraste var ORD och läsförståelsen, och det var det som jag trodde skulle bli lättast [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Jag skrev nästan inte upp något alls,

StenenSven:

jag löste det mesta i huvudet

StenenSven:

Jag fick 1,2

[rolleyes]

så får man ett separat kladdpapper, eller har man två häften, ett med frågorna som man kan kladda på och det andra där man skriver svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska skriva det första gången nu i höst. Jag lär faila brutalt på mattedelen. Det andra känns relativt lugnt


   
SvaraCitera

namensermanpo:

[rolleyes]

Behöver du papper så förtjänar du 0,3 kan jag säga...

Jag fick full pott på NOG och 1 fel på DTK, det var läsförståelsen och ORD som sänkte mig, för man blir så jävla stressad. Du hinner precis läsa klart och lösa frågorna, that's it. Du hinner knappt verifiera det genom att kolla i texten en extra gång, och många frågor är kuggfrågor.

namensermanpo:

så får man ett separat kladdpapper, eller har man två häften, ett med frågorna som man kan kladda på och det andra där man skriver svar?

Ja, fast du skriver inte svaret utan du väljer ett svarsalternativ som du fyller i på ett speciellt svarspapper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Behöver du papper så förtjänar du 0,3 kan jag säga...

haha tare lilla lugna nu Sven, skoja lite med dig bara

StenenSven:

Jag

får man veta vad man får i varje del, och hur lång tid tar det innan resultatet kommer?

StenenSven:

Ja, fast du skriver inte svaret utan du väljer ett svarsalternativ som du fyller i på ett speciellt svarspapper.

så man får ett kladdpapper?


   
SvaraCitera