Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovsresultat 0,4-0,5 (typ 37-38 poäng).


Ämnesstartare

Min kompis fick 2,0. Hon är så jävla smart [mad] men min bror är smartare, men fick ändå lägre [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

och fysatan vad jag skulle bli besviken om jag inte fick så bra ÄNDÅ.

tänk om, tänk om... Så ska man aldrig tänka, oavsett vad man vill göra. Du ska göra allt du kan, och ha stålvilja, då KOMMER du klara dina mål.


   
SvaraCitera

Högskoleprovet har inte ens komplicerad matematik, enbart lite fjollig högstadiematematik. Däremot så är det nästan oundvikligt att få fel på sådana här typer av prov eftersom det alltid är så många dumma frågor.

- "Hur många sekunder har jag levt?"
- "12183283 sekunder."
- "LOLOLLOll Nej, det har gått 2-sekunder sedan jag sa det!! [tard][tard]"

Typ sådana frågor :p


   
SvaraCitera

stortH:

MEN VARFÖR TOG DOM DEN SVÅRA STATISTIKDELEN som resultat!? För att ingen ska få rätt på de förmodligen.

Utprovningsdelen är som namnet antyder en utprovningsdel.

stortH:

Jag har gått natur/natur och fått ca 15 i genomsnitt - då borde jag väl ha klarat det här bättre!?

Varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

alltid är så många dumma frågor.

- "Hur många sekunder har jag levt?"
- "12183283 sekunder."
- "LOLOLLOll Nej, det har gått 2-sekunder sedan jag sa det!! "

hahah precis! skönt när du säger sådär haha
Ändå lyckas folk spika 2.0 :S

Pajasen:

Varför då?

känns väl så.. dåliga betyg men inte urusla ju.
så jag borde väl fått 1.5 lr nått?


   
SvaraCitera

Äh det finns ju nya naturutbildningar, nya = låga intagskrav

dessutom finns det universitet i förorter, förorter = låga intagskrav


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

Hur gick det då? Snabb du var.

Jag fick 1,8. Har gjort ett sånt "snabbprov" en gång tidigare för några år sedan. Då fick jag 1,4 har jag för mig.

Comhem:

Majoriteten av Sveriges journalister är ju lika usla på svenska som jag själv

Utan tvekan. När det gäller de svenska sidorna så tror jag att de delar och det språk man har mest nytta av att läsa är tex ledarna och kultursidorna (vilka ofta är överfyllda med enorma mängder av floskel).


   
SvaraCitera

stortH:

känns väl så.. dåliga betyg men inte urusla ju.
så jag borde väl fått 1.5 lr nått?

Frågan såsom jag ser det är snarare hur du lyckades få ett snitt på 15 i gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

universitet i förorter

som vilka då tänker du på nu? (I sthlm).

Jakob_E:

Jag fick 1,8. Har gjort ett sånt "snabbprov" en gång tidigare för några år sedan. Då fick jag 1,4 har jag för mig.

jävla stålmänniska [cool]

Pajasen:

Frågan såsom jag ser det är snarare hur du lyckades få ett snitt på 15 i gymnasiet.

Jasså? Vad hade du förväntat dig!?
jag menar... på högskoleprovet gäller ju andra villkor & omständigheter. Hälften av dem som skriver får väl under 0,9 och så?

Så det där skule jag i så fall vilja att du förklarade litet närmare.
Vad fick du själv för genomsnitt på gymnasiet/HP-provet?


   
SvaraCitera

stortH:

Jasså? Vad hade du förväntat dig!?
jag menar... på högskoleprovet gäller ju andra villkor & omständigheter. Hälften av dem

Att du skulle prestera lite bättre kanske att få 0,3 efter att ha 1.5 i snitt på naturprogrammet vissar att lärarna är alldeles för snälla med betygen..

Okej att man kan misslyckas en gång men du failade ju andra gången med...

Högskoleprovet ska ju mäta om du är redo för högskola, det man kan få ut av dina resultat är att du inte är det.


   
SvaraCitera

stortH:

Jasså? Vad hade du förväntat dig!?

Jag har inte förväntat mig någonting, hade du velat ha något som höll tummarna för dig?

stortH:

jag menar... på högskoleprovet gäller ju andra villkor & omständigheter. Hälften av dem som skriver får väl under 0,9 och så?

Så sant så sant. HP måste du skriva på plats, man kan varken använda google eller wikipedia. Gymnasiebetyg sätts delvis på subjektiva grunder och delvis på hur ofta du har närvarat och gjort dina läxor. De betygen är inget att använda som måttstock. Hp däremot är samma för alla och på så sätt ett mer rättvist mått.

Du har nu skrivit hp två gånger, båda gångerna presterade du inget vidare. Vad får dig att tycka att hp är ett bedrägeriprov för stålmänniskor. Tänk logiskt, det krävs på universiteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

Jag har gått natur/natur och fått ca 15 i genomsnitt - då borde jag väl ha klarat det här bättre!?

Lysande bevis på att betyg inte betyder någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

Högskoleprovsresultat 0,4-0,5

OMG jag trodde att jag var kass som fick 1.5[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

jävla stålmänniska

Tänk på att snabbproven bara är en tredjedel så stora som originalen, vem vet hur skallen hade reagerat på ett helt prov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

MEN VARFÖR TOG DOM DEN SVÅRA STATISTIKDELEN som resultat!?

statistiken är ju asenkel[confused]


   
SvaraCitera