Aviseringar
Rensa alla

högskolevalet


Ämnesstartare

värdeuppgift:

så du kan bli högskoleingenjör i bioteknik exempelvis

Eller nåt annat.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Eller nåt annat..

bestämmer skolan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

bestämmer skolan [y]

Nej [shake] Det finns alltid en kvot för basårare, de väljer vilken utbildning de vill gå, är konkurrensen hög får de med högst betyg komma in. Tror du det är ett lotteri på vad man ska syssla med i framtiden eller? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Tror du det är ett lotteri på vad man ska syssla med i framtiden eller?

intagning till teknisk fysik
HP: 33%
BG: 66%
1% kvar. då blir det hård konkurrens [no-no]


   
SvaraCitera

Tözen:

Vilka här sitter nu näst sista dan och får panik över vad ni ska välja och vet att om ni inte bestämmer er snabbt så riskerar ni att försöka anmäla när studentsidan laggar ner totalt?[sad]

Samma... Men jag la ner det här ett tag efter tjafs med mamma... Usch ogillar det här! Tycker det är så svårt att fatta beslut i sånt här, litar aldrig på mig. Vill söka lite kurser som känns roliga såsom japanska, etnologi, etologi men helst djurvård. Min mamma tycker inte det, hon kallar det flumkurser och djurvårdare tycker hon skulle vara ett alldeles korkat val för det kan jag aldrig få jobb som, det är alla husdjursägares dröm. Hon tycker jag ska läsa någon juridikkurs för det är livsviktigt bra meriter. Hon har även övertygat min pappa om att det är rätta valet. Jag trodde ett tag att det här skulle gå lätt men det känns svårare nu. Jag kommer aldrig att kunna välja när jag kommer in på något och jag kommer aldrig att kunna våga fatta ett eget val känns det som. Usch vad jag ogillar denna stund och är i största behov av pepp, men det blir nog bättre snart… Känner mig redo att börja söka efter kurser igen, fruktar dock att samma problem ska bli när jag får reda på vilka kurser jag kommit in på… I övrigt sitter min mamma nu och skriver ut kurser som hon tycker jag ska gå X).. Oh my, rädda miig [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

1% kvar. då blir det hård konkurrens [no-no]

"Ungefär 10 % av platserna på Chalmers berörda utbildningsprogram tillsätts genom kvoten garantiplats från Tekniskt basår, dock är vissa program väldigt populära och där konkurrerar man om platserna med snittbetyget från basåret. Beträffande Teknisk fysik, 300 hp. så blev samtliga godkända från basåret antagna genom kvoten garantiplats från basåret för hösten 2008. Antalet garantiplatser var 20 st. vid denna antagning. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Antalet garantiplatser var 20 st. vid denna antagning. "

sjukt, fan vad slappt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

sjukt, fan vad slappt [shake]

Jag vet inte, tempot sägs vara högt. Är man inte lämpad klarar man det inte. Det är ganska hög drop-out ratio också, men kommer jag in ska jag göra mitt allra bästa, har läst alla fysik, kemi och matematikkurser på gymnasiet, så jag är konfident.. Eller vad man säger :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera