Aviseringar
Rensa alla

Höj politikernas löner


Ämnesstartare

Nachac:
I'm with Dazed on this one.

Ok, så du är också en kvinnohatare?

reben:
det ligger något i de du säger =)

Skönt med någon som förstår Glad

OF 5: Du har ingen koll på hur verkligheten fungerar va?

Jo, men uppenbarligen har inte du det. Typiskt soc-fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armani:

Dels för det goda arbete de gör. Sådant ska uppmuntras och premieras

de har redan jättehög lön och kan köpa allt som en människa behöver. att bolagsägare och andra monster tjuvar till sig ännu mer är irrelevant.

Armani:

men också för att en politiker/generaldirektör/landshövding kan bli av med jobbet över en natt. Då måste man se till att personen också har sin framtid ekonomiskt tryggad.

till skillnad från alla andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske om dom skulle göra sitt jobb bättre då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armani: Ok, så du är också en kvinnohatare?

Nej, och inte Dazed heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armani:

Jo, men uppenbarligen har inte du det. Typiskt soc-fall.

Teori och praktik stämmer sällan överens, vem vet en dag kanske denna insikt även kommer till dig.... men troligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: de har redan jättehög lön och kan köpa allt som en människa behöver. att bolagsägare och andra monster tjuvar till sig ännu mer är irrelevant.

Fel! De har en väldigt liten lön om man jämför med resten av Europa. Att de "kan köpa allt en människa behöver" är irrelevant. Det handlar om att ha en lön som är värdig det viktiga arbete de gör. Jag skulle säga att våra politiker är kraftigt underbetalda. Om vi bara avskaffade latmaskbidrag som a-kassa, soc-bidrag m.m skulle vi ha råd att betala dem mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltid haft på känn att nachac och dazed är kvinnohatare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:
alltid haft på känn att nachac och dazed är kvinnohatare

Mycket glad ellerhur RodnarRodnar (Blink)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: till skillnad från alla andra?

Ja. Alla andra har uppsägningstid i ett visst antal månader och därmed gott om tid på sig att hitta ett nytt jobb.

ennie:
kanske om dom skulle göra sitt jobb bättre då 🙂

De gör redan ett fantastiskt jobb.

Nachac: Nej, och inte Dazed heller.

Eftersom ni så tydligt nedvärderar en duktig och kompetent kvinna bara för att hon är just kvinna så tyder allt på att ni är det.

OF 5: Teori och praktik stämmer sällan överens, vem vet en dag kanske denna insikt även kommer till dig.... men troligen inte.

Det är uppenbart att du inte vet vad du pratar om. Vill du ha hög lön så utbilda dig, engagera dig politiskt så kanske du också sitter i regering eller riksdag en vacker dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta citera mig, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armani: De gör redan ett fantastiskt jobb.
      

 jo dom gör väl sitt bästa, men tyvärr funkar det inte riktigt . bra för en del men inte alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: sluta citera mig, tack.

Du svarade på mina inlägg i min tråd. Då får du räkna med att jag citerar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: jo dom gör väl sitt bästa, men tyvärr funkar det inte riktigt . bra för en del men inte alla.

Att det ev kan gå snett ibland är inte politikernas fel. Det är folket som inte förstår deras goda intentioner samt media som piskar upp en hatstämning mot dem för att sälja fler lösnummer. Tänk dig att leva med den pressen på dig dag in och dag ut. Att vara en offentlig person, aldrig få ha ett privatliv. Tidningen kan ringa när som helst, t.om när du vill koppla av och umgås med familjen en fredagkväll. En sådan pärs är värd minst den tiodubbla lönen av vad den är idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det med deras jobb som är så jävla hårt om jag får fråga? Om vi skulle betala människor efter hur hårt deras arbete är så skulle landet se väääääääldigt annorlunda ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armani: Eftersom ni så tydligt nedvärderar en duktig och kompetent kvinna bara för att hon är just kvinna så tyder allt på att ni är det.

Nej, på båda.


   
SvaraCitera