Aviseringar
Rensa alla

Höja mopeden


Ämnesstartare

Hejsan.
Eftersom jag är ganska lång så behöver jag höja mopeden som jag köpt så att inte styret slår i låret. Hur fixar man det när man är nybörjare?
Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesetiketter

[love]
Vet inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Vet inte..

Ganska dum kommentar men tack ändå..


   
SvaraCitera

In på verkstad.


   
SvaraCitera

Nu var det ett tag sen man höll på och pulade mopeder men jag har för mig att det iaf till vissa mopeder finns så kallade höjningssatser som man kan köpa, kanske är olika från märke till märke, sedan får väl du och någon någorlunda mekaniskt kunnig i din närhet en farsa eller en kompis pula ihop det hela.


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

Ganska dum kommentar men tack ändå..

Jo men lika bra att försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Jo men lika bra att försöka.

Absolut


   
SvaraCitera

är ju bara skruva dit en höjare [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju bara skruva dit en höjare

Om man skruvar på en sådan där bak. Höjs då också det framme på mopeden så att man inte sitter framåt lutad när man kör


   
SvaraCitera

OF 5:

är ju bara skruva dit en höjare [shake]

Smart.


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

an där bak. Höjs då också det framme på mopeden så att man inte sitter framåt lutad när man kör

nej.
Det är en lösning som ger några centimeter. Lite beroende på hur fjädringen är konstruerad. Vill du höja mer är bara några centimeter så måste du köpa nya fjädrar och dämpare fram till både fram och bak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej.
Det är en lösning som ger några centimeter. Lite beroende på hur fjädringen är konstruerad. Vill du höja mer är bara några centimeter så måste du köpa nya fjädrar och dämpare fram till både fram och bak.

Okej om du ser på TGB R50X så när jag svänger så slår styret i knät så om jag höjer så kommer den väll fortfarande göra det?


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

ag svänger så slår styret i knät så om jag höjer så kommer den väll fortfarande göra det?

Ja för jag tänker ju helt jävla fel [mad][mad][mad]

Skruva loss styret, sätt in distanser och skruva i hopp igen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ja för jag tänker helt jävla fel

Skruva loss styret sätt in distanser och skruva i hopp igen

Okej 🙂 Kan du länka en sådan distans tack? 🙂


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

kej 🙂 Kan du länka en sådan distans tack? 🙂

De fåru nog göra en själv utav en rörbit [wink]
Har svårt att tro att sånt finns färdigt


   
SvaraCitera