Aviseringar
Rensa alla

höna pöna i det gröna ?


Ämnesstartare

nån annan som minns det? är säker på att det fanns ett barnprogram som hette så när jag var liten, eller iaf så sjöng de så i vinjetten.

minns inte riktigt vad det handlade om, mer än att hon hade en jordhög som kompis, som hette jordsson.

men asså jag hittar verkligen ingenting om det någon stans på internet, och det finns inte ett enda klipp på youtube eller ens en bild från det någon stans. så börjar ifrågasätta min mentala hälsa lite heh.[blush]


   
Citera

Nintendos BFF:

nån annan som minns det?

ja!

Nintendos BFF:

jordhög som kompis, som hette jordsson.

[love]

Nintendos BFF:

och det finns inte ett enda klipp på youtube eller ens en bild från det någon stans.

har också sökt utan resultat. kanske om du mailar svts arkiv.


   
SvaraCitera

Hon bodde i en gammal kartong ute i skogen och om jag inte missminner mig hade hon även en hönkompis som kom förbi ibland.
En orm var också med?


   
SvaraCitera

Det du kan testa är att söka efter gamla Björnes Magasin-program från -94. Höna Pöna var nämligen del av det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skuld:

har också sökt utan resultat. kanske om du mailar svts arkiv.

mh kanska ska göra, tittade i deras öppna arkiv men verkar inte finnas något där, enligt wikipedias 2 meningar om det så sändes det på björnes magasin och bolibompa, men de har inga gamla avsnitt av det heller : (

skuld:

Hon bodde i en gammal kartong ute i skogen och om jag inte missminner mig hade hon även en hönkompis som kom förbi ibland.

mmmh låter bekant!

skuld:

En orm var också med?

vet inte, minns inte detta isf.


   
SvaraCitera

Eva Funck var skapare till programmet i alla fall.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

vet inte, minns inte detta isf.

Jag kan ha blandat ihop det med den där andra dockserien som handlade om "Guuudruuun" och moder jord och elaka ormen i trädet. Minns inte vad den hette.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns, det gav mig mardrömmar.


   
SvaraCitera

Minns det allt för väl [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

minns inte riktigt vad det handlade om, mer än att hon hade en jordhög som kompis, som hette jordsson.

minns inte detta [sad]

men tittade på det iallafall, har för mig att jag gillade det!


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

THE MEMORIES!

THEY ALL COME BACK AGAIN!!1


   
SvaraCitera
Paseo

ååååååhhhhh [love] blir så glad nu, älskade det programmet. Skulle nog älska det om jag såg det idag också, är svag för söta saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa!!! det var braa. kommer ihåg ett annat program också.. med nån gul nalle. det var ballonger som bokstäver i början. vet ej vad det hette, men gillade. 🙁


   
SvaraCitera