Aviseringar
Rensa alla

Hör sex och förhållande ihop?


Ämnesstartare

Alltså tycker ni sex hör ihop med förhållande och BARA det? Glad

Jag tycker det. Känns bara konstigt att ha sex med nån som jag inte är kär i. För att vara nära nån "på det sättet" måste jag ha nån form av djupare känslor (vara kär), det fysiska och psykiska hör ihop. Det blir mysigare och mer intimt då, vilket jag anser att sex ska vara annars kan jag lika gärna skippa det. Roligt och fartfyllt kan det också vara, det är inget som hindrar det. Men som sagt jag vill vara nära personen på alla plan även andligt att man känner att man verkligen hör ihop, inte bara stark attraktion det räcker åtminstone inte för mig

Hur är det för er?


   
Citera

pretty much


   
SvaraCitera
Draft

jag trycker det är konstigt att ha sex med någon som jag är kär i. Att utsätta någon jag gillar för det. hemsk tanke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har svårt för att bli attraherad av människor tillräckligt för att vilja ha sex med dem, om jag inte är kär eller känner liksom "mer än vänskap". De gånger jag har haft sex utan känslor har det känts väldigt trist. Jag föredrar att ha sex med någon jag genuint verkligen gillar och bryr mig om än med en vän eller ett krogragg. För mig känns det bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte så speciellt mycket faktiskt, sex är njutning. Sen kan jag tycka att sex med någon man har något slags förhållande med brukar vara bättre än one-night-stands, för att man kan lära sig mer om vad den andre gillar, vilket man kanske inte hinner med på bara ett ligg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Bryr mig inte så speciellt mycket faktiskt, sex är njutning. Sen kan jag tycka att sex med någon man har något slags förhållande med brukar vara bättre än one-night-stands, för att man kan lära sig mer om vad den andre gillar, vilket man kanske inte hinner med på bara ett ligg.

Hur många har du knullat med innan du hittade nuvarande kärleken då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Hur många har du knullat med innan du hittade nuvarande kärleken då?

Förstår inte vad det har med tråden eller mitt inlägg att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wonderfullove: Alltså tycker ni sex hör ihop med förhållande och BARA det?

nä pga man kan ha andra förhållanden än kärleksförhållanden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Bryr mig inte så speciellt mycket faktiskt, sex är njutning. Sen kan jag tycka att sex med någon man har något slags förhållande med brukar vara bättre än one-night-stands, för att man kan lära sig mer om vad den andre gillar, vilket man kanske inte hinner med på bara ett ligg.

Ja, visst är det njutning. Men kan det inte vara så att det är mer fysisk njutning när man har sex med ett krogragg eller kk, och mindre känslor inblandade? Då menar jag alla typer av känslor, inte bara såna känslor man har för en partner. Att det blir mer fokus på det rent kroppsliga. Bara en teori. Inget fel med de för övrigt. Glad
Teknik och så menar du? Självklart är det så att ju längre man är ihop med någon (eller vad man nu "är") desto mer lär man känna varann och vet vad man gillar. För mig har det dock inte speciellt mycket med just det att göra utan det är den psykiska och andliga kontakten som spelar roll (att när man ser varann i ögonen vet man att man hör ihop osv). I min värld i alla fall Tumme upp
Du kanske inte syftade på teknik men... Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart är det viktigt att veta hur den andra "vill ha det" (vilket för övrigt bör genomsyra hela förhållanden/relationen), det jag menar är att det inte är det första jag tänker på xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och dessutom att "tekniken" liksom BYGGER på kärleken man har för varann, den kommer efter, den kan inte fungera utan den (enligt mig blir det tomt, dött och trist)


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det behöver inte har ihop alls känner jag spontant utan att veta något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det tycker jag absolut.

Inte för att jag någonsin haft sex, för det har jag inte. Men när jag väl har det, vill jag att det ska vara speciellt och med tjejen jag älskar i ett framtida förhållande. och under förutsättning att förhållandet är seriöst från bådas sidor. och när jag väl förlorar oskulden är under processen då vi tillverkar vårat lilla kärleksbarn.   😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wonderfullove: Ja, visst är det njutning. Men kan det inte vara så att det är mer fysisk njutning när man har sex med ett krogragg eller kk, och mindre känslor inblandade? Då menar jag alla typer av känslor, inte bara såna känslor man har för en partner. Att det blir mer fokus på det rent kroppsliga. Bara en teori. Inget fel med de för övrigt.

Beror väl på vad man gillar.

wonderfullove: Teknik och så menar du? Självklart är det så att ju längre man är ihop med någon (eller vad man nu "är") desto mer lär man känna varann och vet vad man gillar. För mig har det dock inte speciellt mycket med just det att göra utan det är den psykiska och andliga kontakten som spelar roll (att när man ser varann i ögonen vet man att man hör ihop osv). I min värld i alla fall 
Du kanske inte syftade på teknik men...

Jag menar att alla människor gillar olika saker, har vissa erogena zoner, gillar att bli rörda på olika sätt, favoritställningar, vilket som är nono och yesyes, och sådant är ju lättare att utforska och prata om tillsammans om man har något slags förhållande, men det gäller också kk-förhållande utan känslor. Ett one night stand är ju just bara en gång. 
De här att titta varandra i ögonen och veta att man hör ihop.. Hm, har sådana stunder med min partner också, men inte under samlag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Förstår inte vad det har med tråden eller mitt inlägg att göra?

Aha, ja just det. Det man skriver ska ha med tråden att göra. Och med de andras inlägg. Jag glömde bort.


   
SvaraCitera