Aviseringar
Rensa alla

Hör sex och förhållande ihop?


Ämnesstartare

S3ON: nä pga man kan ha andra förhållanden än kärleksförhållanden.

menar kärleksförhållanden. annars brukar jag säga relation 

Tjohej: Inte för att jag någonsin haft sex, för det har jag inte. Men när jag väl har det, vill jag att det ska vara speciellt och med tjejen jag älskar i ett framtida förhållande. och under förutsättning att förhållandet är seriöst från bådas sidor.

Du vill vänta tills ni känner varann bra då, eller har jag fel? Tolkade det så när du skrev "med tjejen jag älskar" och "under förutsättning att förhållandet är seriöst". Men du kanske inte mena det så ordagrant
Jag hade sex med min nuvarande kille när vi bara hade träffats ett par gånger, men då var det ju typ som att vi dejtade och jag drog ju inte hem/följde med nån hem bara sådär. Meningen va ändå att det skulle "bli nåt" (vilket det också blev). Jag tror faktiskt att han blev kär i mig vid första ögonkastet Blink

Tjohej: och när jag väl förlorar oskulden är under processen då vi tillverkar vårat lilla kärleksbarn.   😉

Verkligen? Galen 

FruLiten: Beror väl på vad man gillar.

Nu förstår jag inte vad du menar. Om man gillar känslor eller inte.. ?

FruLiten: Jag menar att alla människor gillar olika saker, har vissa erogena zoner, gillar att bli rörda på olika sätt, favoritställningar, vilket som är nono och yesyes, och sådant är ju lättare att utforska och prata om tillsammans om man har något slags förhållande, men det gäller också kk-förhållande utan känslor.

Självklart är det så. Men okej, då är vi helt enkelt olika där. Glad Kommunikation är jätteviktigt, utan den dör alla typer av relationer så småningom, för mig är dock kärleken på samma nivå, precis lika viktig som kommunikationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sex är njutning. Tycker inte det hör ihop med förhållande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wonderfullove: Du vill vänta tills ni känner varann bra då, eller har jag fel? Tolkade det så när du skrev "med tjejen jag älskar" och "under förutsättning att förhållandet är seriöst". Men du kanske inte mena det så ordagrant

Du tolkade mig helt rätt!

wonderfullove: Jag hade sex med min nuvarande kille när vi bara hade träffats ett par gånger, men då var det ju typ som att vi dejtade och jag drog ju inte hem/följde med nån hem bara sådär. Meningen va ändå att det skulle "bli nåt" (vilket det också blev). Jag tror faktiskt att han blev kär i mig vid första ögonkastet

Grattis, eller vad man sägerGlad

wonderfullove: Verkligen?

Nja, men typ? Det är enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig sex.


   
SvaraCitera
mynona

För vissa gör det det. För andra inte. Om man säger att något ska höra ihop, så blir de som inte har samma syn ansedda som sämre människor (så har det varit hitills). 

Så nej: sex och förhållanden hör inte alltid ihop. Ibland gör det det, ibland inte, och det är viktigt att komma ihåg att alla inte tycker så och att det är lika okej om man inte gör det. 

Man har oftast sex med den/de man har ett förhållande med. Men man kan också ha sex med vänner och med folk man inte känner. Sexet blir annorlunda då, men inte sämre, utan annorlunda.  

Sex och kärlek är två olika saker. Man kan kombinera dem, och då ger man ytterligare en dimension till sexet: man "älskar" snarare än att "ha sex". Men det är inget fel på att "ha sex" utan att älska. Det kan vara skönt och trevligt som aktivitet det med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Du tolkade mig helt rätt!
Grattis, eller vad man sägerGlad

Nja, men typ? Det är enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig sex.

Tack Glad


   
SvaraCitera
Paseo

Tjohej: Det är enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig sex.

detta kanske du kommer ändra när du väl haft sex
ont så har ons vart kasst, meningslöst sex jag inte känner nåt sug efter
älskar att ha sex med en långlivad partner. inte för att göra barn dock, utan för att älska varandra på alla sätt möjligt mvh cheezy tjej på p-piller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
För vissa gör det det. För andra inte. Om man säger att något ska höra ihop, så blir de som inte har samma syn ansedda som sämre människor (så har det varit hitills). 

Så nej: sex och förhållanden hör inte alltid ihop. Ibland gör det det, ibland inte, och det är viktigt att komma ihåg att alla inte tycker så och att det är lika okej om man inte gör det. 

Man har oftast sex med den/de man har ett förhållande med. Men man kan också ha sex med vänner och med folk man inte känner. Sexet blir annorlunda då, men inte sämre, utan annorlunda.  

Sex och kärlek är två olika saker. Man kan kombinera dem, och då ger man ytterligare en dimension till sexet: man "älskar" snarare än att "ha sex". Men det är inget fel på att "ha sex" utan att älska. Det kan vara skönt och trevligt som aktivitet det med. 

Det finns inga "skan" och "måsten", helt riktigt. Det är ett fritt land och det är jag glad för. 
Jag tycker att sexet blir sämre om man har det med vänner eller med folk man inte känner. Att ha det med vänner finns inte ens på kartan, det skulle bara kännas jättekonstigt. Men tycker man "bara" att det är annorlunda på ett bra sätt och trivs med det så visst. Jag tror dock att många, framför allt tjejer, kan bli sårade av att vara så nära nån fysiskt och inte "få" allt det där andra, eftersom sex är mer kopplat till känslor för dem generellt. Naturligt är alla olika även INOM könen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså inte nödvändligtvis. Man kan ju ha skithärligt sex med någon man inte har känslor för, men det blir ju oftast bättre om man har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*Naturli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:
Alltså inte nödvändligtvis. Man kan ju ha skithärligt sex med någon man inte har känslor för, men det blir ju oftast bättre om man har det.

Ja, och eftersom sex med någon man är kär i är bättre (mycket bättre enligt mig) kan jag lika gärna vara utan när jag är singel. Då kan jag tillfredsställa mig själv istället xD Då handlar det också enbart om den fysiska njutningen (i kombination med de signalsubstanser som frisätts, naturligtvis) och jag känner i princip likadant som om jag skulle ha sex med nån då. En kk eller en total främling kan inte ge mig det jag vill ha sexuellt, med allt vad det innebär för mig. De kan vara hur tekniskt skickliga som helst och mästare på att kommunicera, spelar ingen som helst roll om inte de "rätta" känslorna finns där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: detta kanske du kommer ändra när du väl haft sex

Om jag ens vågar mig dit till en början.


   
SvaraCitera
Paseo

Tjohej:

Om jag ens vågar mig dit till en början.

Vad menar du? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Vad menar du? :/

Rädsla. Kommer du ihåg när jag skrev till dig för nått år sedan om min granne som jag gillade och att jag inte vågade prata med henne? Har fortfarande inte pratat med henne. Gråter


   
SvaraCitera
reben

m tkr barn ska ha rätt till en trygg uppväxt där föräldrarna älskar varandra =) <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Vad menar du? :/

Jag är rädd och nervös vid tanken på det. Så fort jag kommer till något jag aldrig tidigare gjort, blir jag väldigt ängslig. Ja, mer än vanligt.Rädd för att vara dålig, antar jag. Inte hitta hålet. Komma för snabbt. Inte komma alls. Jag är obekväm vid bara tanken på att ha sex.


   
SvaraCitera