Aviseringar
Rensa alla

Höra av sig till tjejen?


Ämnesstartare

Det hela började för fyra år sedan.. Själv var jag då en 16 år gammal pojke som blev väldigt  intresserad av en tjej. Vi skrev varje dag ni vet som man gjorde sådär oskyldigt och som många fortfarande gör.. Chattade varenda dag i säkert ett års tid. En kväll skulle jag äntligen träffa denna tjejen, men saken var bara att jag var så himla blyg, men det var även hon. Vi skrev alltid om hur lika vi var och det kändes som jag äntligen hittat en tjej som var rätt för mig (vet att det bara var över nätet vi snackat, men efter ett år av  konstant skrivande varje dag lär man faktiskt känna en person). 

Jag åkte till hennes stuga med min moped och ringde när jag var i princip utanför. Hennes syster svarade och sade att hon inte var hemma och efter det slutade vi till och med skriva med varandra.. Efter det tänkte jag mycket på den tjejen, minns dock knappt vad som hände efter det, hon skrev något om att varför hon inte kunde ses men jag kände bara att hon inte var intresserad av mig, så jag tror inte jag svarade, kom inte riktigt ihåg som sagt. Tiden gick och jag glömde nästan bort henne.. Fram tills för tre veckor sedan när hon kom fram till mig på krogen av alla ställen och sade till mig att hon saknar mig fast vi aldrig träffats, den där gången vi skulle vara med varandra för fyra år sedan så blev hon så nervös så hon tvingade sin syster att säga att hon åkt iväg och glömt telefonen hemma, hehe.. Hon sade även att hon alltid tyckte jag var speciell och det var så skönt att kunna prata med någon om allt då hon egentligen har svårt att öppna upp sig för någon överhuvudtaget. Vi hade faktiskt en personkemi som jag inte upplevt förut. 

I helgen (när jag var rejält berusad) så fick jag iallafall för mig att ringa till henne och vi pratade på i tjugo minuter om allt möjligt och hon ville gärna träffas nu, men hon vill att jag skulle höra av mig någon gång när jag var nykter, men att jag skulle ta tag i det för hon är som jag vet väldigt blyg.

Meeeen till saken hör att hon har kille och de har varit tillsammans i ungefär ett år, men jag vet att de har det rätt tufft och kommer inte flytta ihop tillsammans eller något sånt som det låter på en kompis till mig som är en väldigt nära vän till den här killen. Jag känner också den här killen (men inte så himla bra.. skulle bra hellre vilja umgås med den här tjejen), men det är nu jag inte vet hur jag ska göra. Det skulle kännas konstigt att höra av mig till tjejen och fråga om hon vill göra något. Jag vill verkligen vara med den här tjejen då jag vet att vi skulle funka himla bra tillsammans, även om det bara skulle vara som kompisar. Jag skulle vara väldigt glad om jag fick det att fungera med henne som kompis då jag vet vilken underbar tjej hon är. Skulle aldrig ragga på henne eller något sånt då hon har kille, men känns konstigt att ringa henne och fråga om hon vill göra något då det känns som om killen kommer tro att jag försöker sno hans tjej. Återigen vill jag bara bli hennes kompis. 

Fan, märker nu när jag skriver att det låter som att jag vill att de ska göra slut och det är klart att jag vill det.. Då jag vet att vi är så lika varandra och det sa hon också där på krogen.. Men jag skulle aldrig få för mig att försöka sno henne ifrån honom! Snälla försök sätt er i min sits. Det låter inte som något jätteproblem egentligen, men jag tycker verkligen att det är svårt. När vi pratade nu i helgen, hon är så söt och fnittrar och jag vill bara vara med henne, det är så det känns. 

Så det jag vill ha hjälp från er - Hur ska jag gå tillväga för att få denna tjej som min vän utan att killen tittar snett på mig? Är det ens möjligt?

Vet inte ens varför jag skriver här.. Men ni som tänkt håna mig och annat kan gärna skratta åt mig bakom skärmen, ni får gärna låta bli att lämna någon onödig kommentar.. Vill bara ha något tips om hur jag ska gå tillväga.. Var riktigt nära att ringa henne idag, men lät bli.. 

Mvh SnakePlissken


   
Citera

Hennes kille äger henne inte och man kan inte "sno" människor så ta kontakt med henne du.


   
SvaraCitera