Aviseringar
Rensa alla

Hörlurar med världens bästa isolering??


Ämnesstartare

Alabama Rocker:

På vilket sätt är det inte dyrt?

Hörlurar är ju en investering. Har köpt många skitlurar för 250 kronor som går sönder minst en gång per halvår. Nu är det slut med det [smile]


   
SvaraCitera

Har ett part Kossa in ear tar inte bort allt ljud som kommer utifrån men det ljud som inte stängs ute brukar jag ignorera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

Nu blev jag orolig! Ljudet är ju viktigt också! [shake]

då ska du nog inte satsa på de jag länkade till. men, vad är din budget, till en början?

JagärMalin:

Vadå, hur dåligt ljud är det i dom? Varför låter välisolerande hörlurar sämre?

de är slutna, till en början, slutna hörlurar är aldrig perfekt ljudmässigt i något sammanhang, även om det kan vara praktiskt. öppna lurar läcker skapligt mycket ljud, men låter mycket mer naturligt. vettigare stereobild.

JagärMalin:

hur är det med in-ear hörlurar?

håll dig borta från till varje pris.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

då ska du nog inte satsa på de jag länkade till. men, vad är din budget, till en början?

just nu har jag ingen budget men jag tänkte att jag kan köpa i framtiden. Bryr mig inte nu om priset, jag vill bara ha ett bra isolerande hörlurar som även har ett grymt ljud.
vill ha ett par hörlurar som jag kan lyssna hög musik på när jag exempelvis sittter i klassrummet(där det måste vara tyst) och utan att det stör andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

just nu har jag ingen budget men jag tänkte att jag kan köpa i framtiden. Bryr mig inte nu om priset, jag vill bara ha ett bra isolerande hörlurar som även har ett grymt ljud.

ska kolla upp saken, är dock inte så inne på slutna lurar, som höres. om du däremot vill ha ett par prisvärda med grymt ljud, så stavas dessa sennheiser hd515. du borde kunna hitta för en femhundring eller så. dock öppna, som sagt, så de isolerar knappast bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

På vilket sätt är det inte dyrt?
Jag visste inte du var en sprätt

Svårt att begära väldigt bra produkter utan att betala för dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

hur är det med in-ear hörlurar?

det är in-ear hörlurar du ska ha,dom som man får till sony ericssons walkman mobiler är riktigt grymma,behöver inte kosta så mycket,men om du ska ha "världens bästa" så kommer det nog kosta minst 800kr.
Här är ett bra ex: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/51057?opendocument&markID=50-30-10
kan varmt rekomendera dom,har fått testa dom i en affär en gång och man kan inte ens höra när man tänker[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du söker ett par dj-hörlurar. Jag kör sennheiser för typ 600kr. Jag hör inte bilar eller cyklar när jag går till skolan och dom har överlevt snö, regn och rusk i typ tre år nu så det är bra kvalité med, fast så mycket isolering kanske är lite farligt >_>.

Dessa kör jag: http://www.sennheisernordic.com/nordic/icm_eng.nsf/root/04478


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

kan varmt rekomendera dom,har fått testa dom i en affär en gång och man kan inte ens höra när man tänker[y]

det kanske stämmer... men är ändå orolig när det gäller kvaliten...

brukar inte såna där små gå sönder väldigt lätt?? Jag hade snäckhörlurar förut och dom gick sönder ch började glappa. antar att det är rätt så vanligt när det gäller just snäckhörlurar och liknande.

Mjao:

Dessa kör jag: http://www.sennheisernordic.com/nordic/icm_eng.nsf/root/04478

De där ser ju rätt så bra ut. Så dom släpper inte in ljud från omgivningen. och det betyder väll att de inte heller släpper ut ljud till omgivningen, eller hur, eller har jag fel?
för jag vill inte att andra ska höra vad jag lyssnar på ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, man hör inget och dom hör inget 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjao:

nej, man hör inget och dom hör inget 😀

vad bra! 😀

Och musiken låter bra också??? Bra med bas och sånt? Hur är ljudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är fett nice kvalité på allt xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

det kanske stämmer... men är ändå orolig när det gäller kvaliten...

brukar inte såna där små gå sönder väldigt lätt?? Jag hade snäckhörlurar förut och dom gick sönder ch började glappa. antar att det är rätt så vanligt när det gäller just snäckhörlurar och liknande.

tror inte det,har råkat tvätta mina från Sony E i tvättmaskinen och dom funkar än iaf,det borde ju vara bättre kvallité med tanke på att det killjer 700 i pris,men kan inte vara säker med tanke på att jag inte har några,bara fått prova[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera