Aviseringar
Rensa alla

Hörlurar, vilka???


Min rekommendation är ​Creative Aurvana live! vilka jag själv använder och avnjuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sorry, det är ett av de två alternativen jag nämnde som gäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack ändå 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Uppskattar svar, då det är en hel del pengar det rör sig om

Antar att du skall använda dem ute mycket och då är slutna lurar självklart, dvs 272HD i ditt fall. Annars har båda för och nackdelar, 272HD har tex en aslång sladd som inte går att byta vilket är störigt.. 181DJ har bättre bas men tar in ljud utifrån så går du på stan med dem kommer du höra alla bussar och skit som stör musiken. Tycker inte någon av dem verkar optimal för Ipod bruk..

För de pengar du snackar skulle jag hellre köpa Audio Technica ATH-M50, drar mindre ström och ser grymma ut. Jag har sånna själv och I [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm ska ta en titt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är dock medveten om nackdelarna med halvöppna lurar, är dock inte ute speciellt mycket så det lär inte bli något bekymmer. Det är hemma och i skolan som gäller, vardagligen iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

För de pengar du snackar skulle jag hellre köpa Audio Technica ATH-M50, drar mindre ström och ser grymma ut. Jag har sånna själv och I

Oj oj, de där godingarna ser riktigt lockande ut. Du som äger ett exemplar, hur är ljudet?

Slår basen tungt, bottnar den?
Hur är diskanten?

Tips! Testa gärna att lyssna på spåret "I don't think now is the best time" från pirates of the caribbean: at worlds end", använder väldigt ofta det stycket, då det funkar mycket bra för att testa vad lurarna klarar av 😉

Gör gärna det och hör av dig om ovanstående sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Jag kör med ett par scullcandy nu faktiskt 🙂

Inga höjdare i ljudkvalitet, basen är hyfsad, men bottnar. Diskanten är förfärlig och jag måste använda eq:n för att dämpa brusandet.

Anledningen till att jag har ett par är för att jag fick dem mycket billigt. 80 kr istället för 400 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

272HD har tex en aslång sladd som inte går att byta vilket är störigt..

Och ath-m50 då?? -haha de har en lång JÄVLA sladd [crazy]


   
SvaraCitera

Anonym345:

AKG k 181 DJ
AKG k 272 HD

Den stora skillnaden mellan dessa är att DJ-lurarna är slutna, och HD lurarna är halvslutna.
Det är lite smaksak vad man föredrar och vad man ska använda de som.
Många tycker det känns lite skönare och luftigare att lyssna i ett par halvslutna. Dock läcker de ju mycket mer.

Min uppfattning om slutna är att dom får ett mer koncentrerat ljud.

Jag har bara av dessa två lyssnat på HD, och de är ju ganska klassiska lurar. De är låter skitbra, men det förutsätter man ju nästan att lurar i denna prisklass gör 🙂

Anonym345:

ath-m50

Jag har också ett par sådana lurar och om du undrar hur de låter så är det mycket botten i dem. Väldigt klart, krispigt sound. Jag jämförde en massa innan jag bestämde mig, och dessa var en klar vinnare. När jag jämförde med andra i prisklassen så kändes dem lite skitiga och otydliga. Audiotechnica lurarna är verkligen sjukt prisvärda, och de sitter jätteskönt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

ifånen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

När jag jämförde med andra i prisklassen så kändes dem lite skitiga och otydliga. Audiotechnica lurarna är verkligen sjukt prisvärda, och de sitter jätteskönt!

Låter bra! De två jag funderar över nu är

Ath-M50
Sennheiser HD 800

Men Sennheiser fem gånger mer, så därför ska jag nu på höstlovet dra och provlyssna båda lurarna, se vilka jag faller för 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Men Sennheiser fem gånger mer

Sennheiser KOSTAR fem gånger mer, menade jag såklart [bigsmile]


   
SvaraCitera

Här, världens bästa hörlurar. [smile]

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18746


   
SvaraCitera

AKG K24
AKG K412P
Billiga låter mycket bra för sitt pris, och du behöver inte gråta blod om någon snor dom[y]


   
SvaraCitera