Aviseringar
Rensa alla

Homo äktenskap + adoption


patrick bateman:

ungen kommer bli söndermobbad under hela sin ungdom

Varken jag eller min bror är/har varit mobbade. Hur förklarar du detta? [smile]


   
SvaraCitera

Whiggo:

Varför?

Flera anledningar. Orkar inte gå djupare in på det.


   
SvaraCitera

Är för båda sakerna. Skulle vara konstigt om inte.


   
SvaraCitera

Whiggo:

1. Är du för eller emot samkönade äktenskap?

Jag ska inte blanda in min pk-åsikt i ett ord med religiös innebörd. Kyrka och stat bör vara åtskilda. Det är upp till kyrkan att fatta det beslutet.

Juridiskt ska homosexuella få ha exakt samma rättigheter som heterosexuella par, däremot.

Whiggo:

2. Är du för eller emot att homosexuella ska få adoptera?

För.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det är upp till kyrkan att fatta det beslutet.

Du har väl en åsikt om det?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Det är upp till kyrkan att fatta det beslutet.

framtidstron är död:

Juridiskt ska homosexuella få ha exakt samma rättigheter som heterosexuella par, däremot.

Håller med om detta.

Tycker inte att man ska införa något tvång på att kyrkan SKA viga homosexuella efter som att det då blir fel åt andra hållet istället. Däremot så tycker jag att prästerna ska få viga homosexuella, om de själva vill.


   
SvaraCitera
mynona

Whiggo:

1. Är du för eller emot samkönade äktenskap?

För. Förr i tiden gifte man sig för att avla barn, nu för tiden gifter man sig för andra orsaker, främst kärlek.

Whiggo:

2. Är du för eller emot att homosexuella ska få adoptera?

För. Om det blir vanligare kommer barnen inte att bli mobbade längre. Om könsrollerna avskaffas behövs inte heller manliga/kvinnliga förebilder som ska visa en hur man uppför sig om man är man/kvinna, eftersom man då ska få vara personligheter i stället för kön.

Dold text: Känns ganska primitivt att vara emot.


   
SvaraCitera

Whiggo:

Du har väl en åsikt om det?

Det är inte upp till mig att avgöra vad kyrkan ska tycka om saken då jag inte är kristen själv. Äktenskap är i grund och botten religiöst. Därför är det upp till svenska kyrkan att avgöra.
Min enda åsikt är att homopar ska få samma juridiska rättigheter.


   
SvaraCitera

emot såklart!?


   
SvaraCitera
Exner

Whiggo:

Varför?

Du skrev, att det handlade om en enkät; beklagar, men har - i alla fall inte nu - intresse av att diskutera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

emot såklart!?

Varför?


   
SvaraCitera

Whiggo:

Varför?

För att de e ju sohär äkligt o lickssom varrför vill man va tsm me enn kille?? Asso de e lugnt me tjejer för de e tiep hett men killar vafan konstit? O licksomm gud sa ju typ att man inte fick va bög o då ska man ju lyda vafan? Och likssom om man ska tenka intelecktuelt så borde ju inte bögar få adopptera efterssom de va ju gjort såhär så att de inte kan jöra barn?? Osen äre eckligt oxå!!!


   
SvaraCitera

Whiggo:

1. Är du för eller emot samkönade äktenskap?

För. Ser ingen skillnad mellan samkönade par och heteronomativa par.

Whiggo:

2. Är du för eller emot att homosexuella ska få adoptera?

För. Förklaring se ovan.


   
SvaraCitera

Whiggo:

Idioter = Ingen att bry sig om.

haha kanske inte men det är så folk är.

hur fan tror du att en massa småungar tänker när de ser en kille i sin klass ha två farsor? finns ingen chans i världen att en sån unge kan få ett bra liv, ingen chans alls.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

hur fan tror du att en massa småungar tänker när de ser en kille i sin klass ha två farsor? finns ingen chans i världen att en sån unge kan få ett bra liv, ingen chans alls.

Geigerzähler:

Varken jag eller min bror är/har varit mobbade. Hur förklarar du detta? [smile]


   
SvaraCitera